"ت"تلخی آتش بازی در"س"سفره هفت سین/حد و حدودی که آموزش و پرورش در چهارشنبه سوری در نظر گرفته است

14:32 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۴۴۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت:نباید در برگزاری آیین ها از حد و حدود خود خارج شویم.دانش آموزان باید این نکته را در نظر داشته باشند که در جشن چهارشنبه سوری به سمت رفتارهای پرخطر نروند چرا که باعث می شود سال جدید با تلخی آغاز شود.
مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال نو و آئین های چهارشنبه سوری اظهار داشت:در کشور ما آیین های باستانی مختلفی وجود دارد که این آیین ها هرکدام معانی متفاوتی را به همراه دارد.

وی افزود:عید نوروز یکی از آیین های سنتی ایرانی است که موجب تحولات در طبیعت می شود.دراین روزها بعد از  یک فصل سرد زمستان طبیعت نو می شود و ما نیز در رفتار و افکار خود تجدید نظر خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:چهارشنبه سوری نیز یکی دیگر از سنت هایی است که از گذشتگان ما به ارث رسیده و معانی که در پس آن وجود دارد این است که در این روز با روشن کردن آتش کدورت ها،مشکلات،کهنگی و بدی ها را در آتش می ریزیم و گرمی آتش را به خود می گیریم و با یکدیگر همدل خواهیم شد.

علی اکبرزاده بیان داشت:این سنت در کشور ما بسیار موفق و حائز اهمیت بوده چرا که مردم ما در هر شرایط سختی در کنار هم حضور دارند و از کمک های هم بهره می برند.

وی با بیان اینکه نباید در برگزاری آیین ها از حد و حدود ها خارج شویم اظهار داشت:برخی ها در برگزاری جشن های چهارشنبه سوری با رفتارهای ناشایست باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری می شوند.دانش آموزان باید این نکته را در نظر داشته باشند که در چهارشنبه سوری به سمت رفتارهای پرخطر نروند چرا که  باعث می شود سال جدید با تلخی آغاز شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد:علاوه بر دانش آموزان  والدین هم نقش اساسی را در کاهش این خطرات دارند.آن ها باید با دقت بیشتری برای جشن چهار شنبه سوری برنامه ریزی کنند و مراسم شادی را به گونه ای تنظیم کنند که باعث آزار رساندن به دیگران نشود.

علی اکبرزاده با اشاره به اینکه امسال با شهادت آتشنشان حادثه پلاسکو مصادف شده است خاطر نشان کرد:بهتر است برای احترام به روح آن ها در روز چهارشنبه سوری از مواد منفجره استفاده نکنیم چرا که ما هنوز عزادار هستیم و تلخی این حادثه از یادمان نرفته است.

وی در پایان گفت:باید تلاش کنیم که در آستانه عید نوروز 4 شنبه سوری  بی خطری داشته باشیم و از این بی توجهی ها بکاهیم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *