رونمایی از کرار ، نخستین تانک پیشرفته ایرانی + فیلم

13:34 - 22 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۳۲۱
خبرگزاری میزان-"کرار" - نخستین تانک پیشرفته ایرانی - که در سازمان صنایع دفاع طراحی و ساخته شده است، با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.
"کرار" - نخستین تانک پیشرفته ایرانی - که در سازمان صنایع دفاع طراحی و ساخته شده است، با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.
سردار دهقان در مراسم رونمایی از تانک کرار گفت : تانک پیشرفته بومی کرار که امروز شاهد رونمایی آن هستیم با قابلیت و توانمندی‌های فراوانی که به خود اختصاص داده می‌تواند نقش مهمی در اجرای این راهبرد ایفا کند و به جرات می‌توان گفت تانک کرار نماد برجسته‌‌ای از هوش بالا، خلاقیت مثال زدنی، توانمندی فوق العاده صنعت‌گران وزارت دفاع و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی و بی اثر سازی تحریم‌هاست. 
سردار دهقان افزود: این تانک در سه حوزه اصلی قدرت و دقت آتش، تحرک؛حفاظت و ماندگاری در صحنه نبرد؛ قابل رقابت با پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیاست. 
وزیر دفاع مجهز بودن به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله یاب لیزری، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز را از جمله ویژگی‌های تانک کرار ذکر کرد و افزود: تانک کرار توانایی شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق آن و امکان شلیک توسط توپچی و فرمانده از دو سایت موازی را داراست.
وزیر دفاع در ادامه تشریح دیگر ویژگی‌های تانک کرار گفت: این تانک دارای سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف است و در حوزه تحرک، تانک کرار دارای توانمندی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت در زیر آب را داشته  و مجهز به سامانه ناوبری و نمایش آن برای راننده تانک می‌باشد. 
وی استتار چند طیفی، مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و توانمندی در مقابله با جنگ‌های الکترونیکی را از دیگر ویژگی‌های تانک کرار برشمرد.


[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/1042695_875.mp4']



تانک کرار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *