رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

غزل غزل با شاعر دفاع مقدس/ این خانه واژه های نسوزی دارد+عکس

6:00 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۸۹۲۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
محمدعلی بهمنی شاعر انقلابی و صاحب آثاری همچون شاعر شنیدنی است، دربی وزنی، باغ لال، عشق است، این خانه واژه های نسوزی دارد، در آستانه 75 سالگی همچنان به سرودن اشعار ادامه می دهد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، محمدعلی بهمنی شاعر انقلابی و صاحب آثاری همچون شاعر شنیدنی است، دربی وزنی، باغ لال، عشق است، این خانه واژه های نسوزی دارد، در آستانه 75 سالگی همچنان به سرودن اشعار ادامه می دهد.
 
محمدعلی بهمنی در ۲۷ فروردین سال ۱۳۲۱ در شهر دزفول به دنیا آمد.
 
وی دوران کودکی و نوجوانی را در تهران، کرج و بندرعباس گذراند و پس از تحصیلات مقدماتی از زمان کودکی در چاپخانه‌های تهران به کار پرداخت.
 
محمدعلی بهمنی
 
او در چاپخانه با زنده یاد «فریدون مشیری» که آن روزها مسئول صفحه ادبی هفت‌تار چنگ مجله روشنکفر بود، آشنا شد و نخستین شعرش در سال ۱۳۳۰، یعنی زمانی که او تنها ۹ سال داشت، در مجله روشنفکر به چاپ رسید.
 
شعرهای وی از همان زمان تاکنون به طور پراکنده در بسیاری از نشریات کشور و مجموعه شعرهای مختلف و جنگ‌ها، انتشار یافته است و بسیاری بر این عقیده‌اند که غزل‌های او وام‌دار سبک و سیاق نیماست.
 
بهمنی از سال 1345 همکاری خود را با رادیو آغاز کرد و پس از آن به شغل آزاد روی آورد.
 
او از سال 1353 ساکن بندرعباس شد و پس از پیروزی انقلاب، به تهران آمد و مجدداً به سال 1363 به بندرعباس عزیمت کرد و در حال حاضر نیز، ساکن همانجاست.
 
«محمدعلی بهمنی» مسؤول چاپخانه دنیای چاپ بندرعباس و مدیر انتشارات «چی‌چی‌کا» در آن شهرستان است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *