رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدور بیش از 28 هزار برگ سند مالکیت کاداستری در سال 95

20:40 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۸۸۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محوری گفت: در سال 1395 بیش از 28 هزار برگ سند مالکیت کاداستری در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد صادر شده است.
سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد کهگیلویهسعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به  آمار صدور اسناد تک برگ در سال 95 اظهار کرد: در سال 1395 بیش از 28 هزار برگ سند مالکیت کاداستری در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد صادر شده است. 

وی گفت: این تعداد صدور سند نتیجه طرح فراخوان تبدیل سند مالکیت دفترچه ای به کاداستری و در راستای اجرای سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک بوده است.

محوری تصریح کرد: صدور سند مالکيت کاداستري در قالب طرح کاداستر و به دليل بالابودن ضريب امنيت اين سيستم و سرعت در پاسخگويي به مراجعین ثبتي اجرا شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به اینکه کاداستر، سيستم مديريت الکترونيکي املاک است که با مکانيزه کردن خدمات ثبتي، ثبت سنتي را به سمت ثبت نوين هدايت مي‌کند، بیان کرد: از مشخصات این سند غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال است.

محوری افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره کل، سرعت عمل بیش از پیش در صدور اسناد مالکیت کاداستری است و امیدواریم با تسریع در صدور اسناد مالکیت اشخاص، اسناد مالکیت دولتی و نیز اسناد موقوفات زمینه رفاه حال هر چه بیشتر مراجعین و پیشبرد اهداف مدنظر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را فراهم کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در حال حاضر تمامی سندهای صادره در ادارات ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد به صورت کاداستری (تک برگی) است.

 این مقام مسئول ادامه داد: در سندهای دفترچه ای هیچ نقشه ای از ملک درج نمی‌شد ولی در سندهای کاداستری (تک برگی) به دلیل وجود دو نقشه با مختصات جغرافیایی محل وقوع، تشخیص موقعیت ملک به راحتی قابل شناسایی است و صدور این سند ماحصل اطلاعات دو بانک جامع املاک و کاداستر است که اطلاعات توصیفی حقوقی مالکانه افراد دربانک جامع املاک و نقشه UTM آن در بانک جامع کاداستر وجود دارد که نسخه پشتیبان این دو بانک در سرورهای دیگر واقع در تهران ذخیره می‌شود که این امر باعث افزایش امنیت اطلاعات در مواقع بروز حوادث است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد ابرازکرد: از جمله مزایای که برای سند مالکیت سند کاداستری (تک برگی) متصور است می‌توان به تسهيل عمليات اجرایي ثبت و صدور سند مالکيت، حذف تشريفات غيرضروري که پس از اصلاح فرآيندهاي موجود، زايد و ناکارآمد تشخيص داده مي‌شوند، زمينه سازي براي اجراي مکانيزاسيون عمليات اجرایي، ارتقاء بهره وري سازمان ثبت اسناد و املاک و پيشگيري از ارتکاب جرم و جعل اسناد دولتي اشاره کرد.

محوری گفت: حذف زمين خواري و تعارض و تجاوز به اراضي دولتي، ارتقاء و افزايش ضريب امنيتي اسناد بهادار دولتي، شفاف سازي و گويا کردن اسناد دولتي، جامع و خوانا بودن اقلام اطلاعاتي، ‌درک دقيق مالک از اطلاعات مربوط به مالکيت خود، درج اطلاعات جدید و مورد نیاز همانند نشانی ملک، کدپستی، کدملی، شناسه ملی سند، طبقه بندی اقلام اطلاعاتی با عناوین مربوطه در حاشیه سند، چاپ نقشه کاداستر و تقلیل مشکلات حقوقی و قضایی ناشی از دعواهای ملکی از دیگر مزایای اسناد تک برگی است.



ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
حاج سعید محوری ارادت
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *