قتل پایان سرمایه گذاری 500 میلیون تومانی در شرکت کاغذی+تصویر جنایت

12:17 - 21 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۸۰۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مرد کلاهبرار وقتی اصرار یکی از مالباخته هایش را برای پس گرفتن 500 میلیون تومان طلب دید، او را با تیغ موکت بری به قتل رسانده و جسدش را در حوالی پلور رها کرد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،23 دی ماه  فردی با مراجعه به کلانتری 131 شهرری به مأمورین اعلام داشت برادرم  وحید  32 ساله  صبح روز دیروز از منزلش واقع در شهرری خارج و پس از آن مراجعتی به خانه نداشته است. 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فقدان افراد" و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری ، پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

برادر فقدانی پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت :مدتی پیش برادرم به واسطه معرفی یکی از دوستانش اقدام به سرمایه گذاری در زمینه واردات خودرو در یک شرکت خصوصی در منطقه میرداماد به مبلغ 500 میلیون تومان کرد. قرار بود تا شرکت در قالب یک قرارداد به تعهداتش در قبال برادرم عمل کند اما با وجود گذشت مدت زمانی نسبتا طولانی، این شرکت هیچگونه اقدامی در خصوص عمل کردن به تعهداتش انجام نداد و آنگونه که برادرمان به ما گفته بود مدیر این شرکت به نام آقای پوریافروهر نیز حاضر به بازپس دادن مبلغ سرمایه گذاری شده به برادرم نبود. 

 روز گذشته برادرم به قصد ملاقات با آقای پوریا  از خانه خارج شد و موضوع را  با ما در میان گذاشت. پس از گذشت چند ساعت، زمانی که با شماره تلفن برادرم تماس گرفتیم تا موضوع را از او پی گیری کنیم، تلفن همراهش خاموش بود و پس از آن نیز مراجعتی به خانه نداشته است. 

کارآگاهان اداره یازدهم با مراجعه به دفتر کار پوریا در منطقه میرداماد ، در تحقیقات میدانی اطلاع پیدا کردند که اساسا شرکتی برای انجام واردات قانونی خودرو توسط این شخص ثبت نشده و اقدامات این شخص در خصوص واردات خودرو ، صرفا صوری و کاغذی است. در ادامه کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی هویت واقعی پوریا فروهر بنام "خسرو 36 ساله به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری شدند که در سال 91 با تأمین قرار، در قالب مرخصی از زندان آزاد و پس از آن متواری شده بود. 

کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ساختمان محل کار و در واقع محل زندگی متهم اطلاع پیدا کردند که فقدانی در ساعت 09:30  وارد ساختمان شده اما پس از آن دیگر از ساختمان خارج نشده است. 

در ادامه ، با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ساختمان محل شرکت ، کارآگاهان موفق به شناسایی صحنه ی انتقال بسته ای مشکوک توسط فروهر در ساعت 13:30 روز جمعه 24 دی شدند که به احتمال بسیار زیاد جسد فقدانی در آن قرار داشت.
 
کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با بررسی مرحله ای تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی خودرو آردی شدند که "خسرو " بسته مشکوک حاوی جسد را در صندلی عقب آن قرار داده و از شرکت خارج کرده بود. 

قتل به خاطر 500 میلیون تومان

با شناسایی مالک خودرو به عنوان یکی از افراد شاغل در ساختمان محل کار متهم ، این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت:  خسرو خودرو را به صورت امانت از من دریافت کرد و در خصوص انتقال بسته مشکوک توسط وی هیچگونه اطلاعی ندارم. 

قتل در شرکت


با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده و احتمال ارتکاب جنایت توسط فروهر ( خسرو . ن ) ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. سرانجام روز 16 اسفند کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل تردد خسرو  در منطقه ولنجک ، وی را در حین تردد با یک دستگاه خودرو اپتیمای استیجاری  دستگیر و به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. 

قتل پایان سرمایه گذاری 500 میلیون تومانی در شرکت کاغذی+تصویر جنایت

خسرو  پس از انتقال به اداره یازدهم پلیس آگاهی صراحتا به ارتکاب جنایت با انگیزه اختلاف مالی اعتراف و عنوان داشت:فقدانی جهت پیگیری سرنوشت مبلغ سرمایه گذاری شده اش ( 500 میلیون تومان ) برای واردات خودرو ، به دفتر بنده مراجعه کرده بود که در ادامه با یکدیگر درگیر شدیم. با شدت پیدا کردن درگیری، با ضربات متعدد تیغ موکت بری او را از ناحیه گردن مجروح کردم که به علت شدت خونریزی در همانجا فوت کرد. جسد را در داخل چندین لایه پلاستیک بسته بندی کرده ؛ پس از امانت گرفتن خودرو متعلق به یکی از افراد ساختمان ، در روز تعطیل جسد را از ساختمان خارج و به شهرستان آمل – بخش لاریجان – منطقه پلور منتقل و در دره های آن منطقه رها کردم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم ، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به منطقه رها شدن جسد مقتول در منطقه پلور اعزام و با بهره گیری از سگ های جستجوگر موفق به پیدا نمودن بقایای بجای مانده از جسد و انتقال آن به پزشکی قانونی شدند . 
سرهنگ مکرم در پایان این خبر نیز عنوان داشت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
 


برچسب ها: قتل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *