داریوش فرضیایی، عموپورنگ بچه های ایران زمین+ عکس

17:42 - 01 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۸۷۸۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
در گزارش زیر به زندگی شخصی و حرفه ای داریوش فرضیایی مجری نگاهی داشته ایم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، داریوش فرضیایی یا همان عموپورنگ محبوب بچه های ایران زمین با بهره گیری از خلاقیت و صداقت در روند اجراهای خود توانسته به موفقیتی قابل توجه بین همکاران خود دست پیدا کند.

مادر فرضیایی گیلانی و پدرش اصالت آذری دارد. تسلط او به زبان های گیلکی و ترکی و استفاده او از این دو زبان در برنامه‌هایش به همین دلیل است. او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.
 
داریوش فرضیایی

وی در ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۳ پدرش را از دست داد و عکس او در کنار پدرش واکنش‌هایی را در فضای مجازی برانگیخت.

فرضیایی از سال ۱۳۷۳ و در ۲۱ سالگی وارد صدا و سیما شد و فعالیت خود را با گزارشگری رادیو آغاز کرد. پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو در تیپ‌های  مختلفی ظاهر شد که شاخص‌ترین آنها «گل پسر» و «ننه بلقیس» بود. با برنامه او «ما و شما» که به کارتون‌های درخواستی بچه‌ها اختصاص داشت وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد. سال ۷۸ با مجموعه «تورنگ و پورنگ» بین بچه‌ها چهره شد و پس از آن در ماه رمضان سال ۱۳۸۱ با اجرای برنامه کودک و نوجوان و اسم مستعار هنری «عمو پورنگ» بین مخاطبان کودک و بزرگسال محبوبیت یافت.

از دیگر کارهای فرضیائی می‌توان به «شبکه بی‌طرف»، «یکی و تکی»، «باز باران با طراوت» و… اشاره کرد. وی به همراه امیرمحمد در برنامه‌ای که صداوسیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی تدارک دیده بود (همیار پلیس) به عنوان مجری و بازیگر ایفای نقش کرده است. 

فرضیایی و متقیان باز با هم در برنامه‌های دیگری چون «بوستان دوستان پورنگ» و «هزار و شصت و شونزده» و «کتابخانه عمو پورنگ» همکاری خود را ادامه دادند. در این چند برنامه اخیر او با افرادی چون امیرمحمد متقیان (نقش‌های امیرمحمد، گلدون خان، آقا نگهدار و آقا ممنون)، محمدرضا خوارزمی (نقش‌های جوجه و دوددو)، امیر سهیلی (نقش سلطان و بلبل خان و لب و دهن) و ابراهیم شفیعی (نقش پهلون پنبه و نفس بابا و  ایاز) و همکار بوده است.

داریوش فرضیایی

گروه برنامه ساز عموپورنگ در نوروز ۱۳۹۴ ویژه برنامهٔ «عیدانه عموپورنگ» را به مدت هفت روز با همکاری شهرداری منطقه۵ تهران در بوستان جوانمردان ایران به روی آنتن بردند. همچنین محله گل و بلبل تنها برنامه‌ای است که بزرگترین دکور برنامه کودک را تا به الان با مساحت ۱۵۰۰ متر را داشته است؛ که با مشارکت شهرداری تهران در ۹۰ قسمت ۴۵ الی ۶۰ دقیقه‌ای تولید و بر روی آنتن شبکه دو رفت.

گفتنی است که او در سال ۹۴ سابقه اجرای ۲ برنامه را دارد. همچنین وی در برنامه سه ستاره که به معرفی برترین‌های سال ۹۴ در ویژه برنامه نوروز ۹۵ پرداخت به عنوان سومین مجری برتر سال ۹۴ در کنار عادل فردوسی پور و رامبد جوان انتخاب شد.

داریوش فرضیایی هم اکنون مجموعه تلویزیونی "محله گل و بلبل 2" را روی آنتن شبکه دو سیما دارد.

قرار است این هنرمند همراه با پژمان بازغی ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو سیما را اجرا کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *