تزیین سفره هفت‌سین با هنر هنرمندان لالجینی/قیمت گذاری 55 تا 180 هزار تومانی ظروف سفالی

8:45 - 21 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۶۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
فروش ظروف سفال برای سفره هفت سین یکی از کسب و کارهای پر رونق در هفته های پایانی سال به حساب می اید که با تلاش هنرمندان همدانی، سفال لالجین در این میان جای خود را به درستی بر سر سنت قدیمی سفره هفت سین باز کرده اند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، شروع سال نو در کنار سفره هفت سین یکی از رسوم زیبا ایرانیان است که برپا دارندگان این سنت برای بهتر برگزار شدن آن تمام سلیقه خود را به کار می گیرند.

یکی از وسایل چشم گیر در سفره، ظروفی است که برای چیدمان سین های مختلف سفره در آن استفاده می کنیم، ظروف سفالی که چند سالی است جای خود را به خوبی بر سر سفره های هفت سین باز کرده است.

برای اطلاع از بازار شب عید این وسایل با آقایی 32 ساله که در یکی از میدان های میوه و تربار غرب تهران بساط کرده بود، به گفت و گو پرداختیم.

این فرد که از اهالی لاله جین استان همدان است که در اوایل اسفند به تهران سفر کرده و سفال لاله جین را که زبانزد ایرانیان است برای فروش به تهران آورده است.

ظروف مخصوص هفت سین که از آئینه و 7 ظرف کوچک تشکیل شده بودند با توجه به اندازه و نوع رنگ آمیزی از 55 هزار تومان تا 180 هزار تومان قیمت گذاری کرده است.

همچنین این فرد تخم مرغ هایی از جنس سفال را در رنگ آمیزی شاد و جذاب به قیمت 10 هزار تومان به مشتریان خود می فروشد.

گفتنی است در این بین سفال های تخم مرغ شکل ساده بدون رنگ آمیزی به قیمت 2 هزار تومان نیز دیده می شود که خریداران می توانند به سلیقه خود آن را تزئین کنند.

در میان اجناس نیز عروسک های حاج فیروز از جنس سفال در دو سایز بزرگ و کوچک به قیمت 15 و 5 هزار تومان عرضه و به فروش می رسد.

و در نهایت دو عدد جا شمعی مشابه ظروف را به صورت جداگانه و به قیمت ۸ هزار تومان به فروش می رساند.

به طور قطع موارد مشابه این وسایل به صورت وارداتی در بازار وجود دارد ولی نکته مهم در این میان خرید کالا ایرانی و حمایت از تولید داخل است که باید در انتخاب حتی کوچکترین وسایل نیز نهادینه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *