رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت توجه به منابع طبیعی و شفاف سازی در زمینه واگذاری‌ اراضی

15:00 - 20 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۵۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
صادقی با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی بر ضرورت شفاف سازی در زمینه واگذاری‌ها، کاهش زمینه‌های انحراف و دیگر دغدغه‌ها در این حوزه تاکید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمانشاه، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در دیدار مدیر کل منابع طبیعی و برخی از معاونین وی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری بر ضرورت شفاف سازی در زمینه واگذاریها ، کاهش زمینه های انحراف و دیگر دغدغه ها در این حوزه تاکید کرد.

محمد حسین صادقی یادآور شد:خوشبختانه ضرورت توجه به منابع طبیعی در سالهای اخیر بیشتر احساس شده است چرا که سلامت آب و خاک و هوا متوجه خود مردم و برای آنها کاملا ملموس است. به عنوان مثال می توان از آخرین اتفاقی که در زمینه آلودگی هوا دراستان خوزستان رخ داد ، یاد کرد که نشان می دهد باید در برخی سیاستها و تصمیم گیریها تجدید نظر صورت گیرد.

وی با یادآوری این نکته که کمبود منابع آب یکی از معضلات است خاطر نشان ساخت: کاهش منابع زیر زمینی آب می تواند توسعه کشور را با چالش مواجه کند و حداقل روند توسعه را کند کند و این استعداد را دارد که زمینه ساز یک بحران اجتماعی شود. بنابراین باید آسیب ها را با زبان عامه مردم بیان کرد تا مورد پذیرش قرار گیرد و در این راه می توان از ظرفیت های هنری در قالب فیلم و عکس و ... بهره گرفت و مشکلات را گوشزد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه اولویت کاهش زمینه های انحراف است که می تواند کم هزینه و تاثیر گذار باشد با خطاب قرار دادن دست اندرکاران منابع طبیعی گفت: در حوزه منابع طبیعی تاکید بر این است که زمینه های سوء استفاده و رفتارهای مجرمانه را از بین برد و با شناسایی این زمینه ها توسط شما که کار شناس و متخصص هستید باید کاری کرد دست درازی به منابع طبیعی و انفال صرفه اقتصادی نداشته باشد. وقتی منافع یک کار از مجازات آن افزون باشد به خودی خود گرایش به انجام رفتار مجرمانه تقویت می شود. بنابریان دسترسی به آماج جرم را سخت و با شیوه کارشناسی اجازه رفتار مجرمانه را از بزهکاران سلب کنید.

وی استفاده از زیر ساخت های فرهنگی را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: می توان با بهره گیری از ظرفیت مدارس و آموزشگاهها و با ایجاد ارتباط عاطفی با دانش آموزان  و استفاده از مشارکت های مدنی در پیشبرد کار کمک گرفت.

صادقی یادآور شد: واگذاریها در حوزه منابع طبیعی باید کاملا شفاف و قابل ارائه  به مردم باشد و شائبه های بیرونی که گاهی بحث برانگیز است از بین برد به گونه ای که عملکرد عمومی دستگاه قابل دفاع و بدون خدشه باشد.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی گزارشی از عملکرد دستگاه متبوع خود را ارائه و به برخی مضایق و سختی های کار اشاره کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *