مزایای سیر پخته برای بدن

0:10 - 21 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۴۸۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سیر اگرچه دارای انواع خواص درمانی بوده و برای پوست مفید است، اما سیر پخته سرشار از انواع خواص مختلف برای بدن است که شاید کمتر کسی آن را بداند.
مزایای سیر پخته به گزارش گروه جامعه ، این ماده غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است؛ بنابراین مصرف روزانه آن روشی طبیعی و خوب برای دورشدن از بیماری‌ها و مشکلات سلامتی است. اکثر خواص این ماده غذایی به‌سرعت تأثیر خود را برجای می‌گذارد؛ به‌خصوص زمانی‌که آن را به‌صورت طبیعی و بدون افزودنی مصرف کنید.
  با خواص روزانه 6عدد سیر پخته‌شده بیشتر آشنا شويد:

یک ساعت بعد از مصرف

یک ساعت بعد از مصرف 6حبه سیر پخته‌شده، بدن آن را هضم کرده و مواد مغذی مفید آن مانند آلیسین، ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی مانند منگنز را جذب می‌کند. علاوه بر این به کمک فیبرهای آن عملکرد روده‌ها نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

دو تا 4 ساعت بعد از مصرف

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیر شروع به حرکت به‌سمت خون کرده و به سلول‌های بدن می‌رسند. به‌این‌ترتیب از سلول‌ها در برابر اثرات آسیب‌رسان و مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. همچنین ترکیب فعال آن یعنی آلیسین به کاهش وجود سلول‌های بیمار و بدخیم کمک می‌کند.

4 تا 6ساعت

آلیسین سیر شروع به فعال‌کردن سوخت‌وساز بدن و فرایندهای دفع مازاد مایعات و چربی‌ها می‌کند. قدرت ضدالتهابی بالای این ترکیب باعث کاهش ورم بافت‌ها شده و عملکرد کلیه‌ها را بهبود می‌دهد.

6 تا 7ساعت

خواص ضدباکتریایی سیر قدرت کافی را در اختیار دستگاه ایمنی بدن قرار می‌دهد تا با باکتری‌ها مقابله کرده و بدن را ایمن‌سازی کند.

بین 6 تا 10ساعت بعد

ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گوگردی موجود در سیر مانع از اکسایش سلول‌ها شده و اکسیژن‌رسانی را تحریک می‌کند. این کار باعث ممانعت از روند زودهنگام پیری و بروز علائم آن می‌شود.
 
  خواص شگفت‌انگيز!

ترکیبات فعال سیر در بدن رخنه کرده و عملکردهای حفاظتی از دستگاه‌های حیاتی بدن شروع می‌شود و میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید خون کاهش پیدا می‌کند. رگ‌ها تمیز و پاکسازی شده، نرمی و خاصیت ارتجاعی آن‌ها بیشتر، فشارخون تنظیم و کنترل می‌شود. 

واکنش‌های ایمنی بدن افزایش پیدا می‌کند. روند دفع فلزات سنگین از بدن با سرعت بیشتری انجام می‌شود. سلامت استخوان‌ها افزایش می‌یابد و احساس خستگی کمتر می‌شود. راندمان جسمی و روحی افزایش می‌یابد. طول عمر سلول‌ها بیشتر و از تشکیل رگ‌های واریسی پیشگیری می‌شود. سلامت مفاصل بهبود می‌یابد. ریه‌ها پاکسازی و تمیز می‌شوند. همچنین موجب دفع انگل‌های روده می‌شود. میزان قند خون کنترل شده و از بروز یبوست پیشگیری و با آن مقابله می‌شود. خطر بروز عفونت در دستگاه ایمنی کاهش می‌یابد.
 
  مزيت سير پخته و روش تهيه

باوجود اینکه برخی متخصصان تأکید زیادی در مصرف سیر خام برای دریافت 100درصدی خواص آن دارند، برخی دیگر نیز مصرف سیر پخته‌شده در فر را برای دریافت خواص آن توصیه می‌کنند. مزیت این شیوه این است که مصرف سیر راحت‌تر شده و سم‌زدایی از بدن با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد. برای این کار به 6حبه سیر نیاز دارید. کافی است که سیرها را تمیز کرده و پس از گذشت 20دقیقه، آن‌ها را در فر قرار دهید تا نرم شوند. درنهایت آن‌ها را از فر درآورده و اجازه دهید تا خنک شوند و میل کنید. زمانی‌که این 6حبه سیر را میل می‌کنید، لازم است که در 24ساعت آینده به میزان حداقل دو لیتر آب بنوشید و از مواد غذایی زودهضم مانند سبزیجات بیشتر استفاده کنید.
 

برچسب ها: سیر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *