ضرورت مشارکت مردم در پیشگیری از وقوع جرم

12:28 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۸۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: باید از ظرفیت‌های عموم مردم در پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود.


: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: باید از ظرفیت‌های عموم مردم در پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود.
به گزارش ، محمدعلی حمیدیان در نخستین نشست کاربردی پیشگیری از سرقت در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: مشارکت مردم مصداق کامل فعالیت جنایی مشارکتی و توسعه عدالت ترمیمی در جامعه محسوب می‌شود.
وی افزود: با رشد پدیده‌های مجرمانه همراه با ظهور اشکال و حجم‌های نوین و متنوع بزهکاری، حجم فراوان پرونده‌های رسیده به محاکم رسیدگی و اطاله دادرسی موجب جلب توجه واقعیت مشارکت جامعه مدنی در برنامه‌های سیاست جنایی شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: امروزه رویکرد سیاست جنایی به سمت و سوی سیاست جنایی مشارکتی است و در این نوع سیاست اراده بر این است تا از ظرفیت عموم مردم در پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود.
در ادامه این نشست غلامرضا باغ‌شیرین سرپرست اداره پیشگیری‌های امنیتی معاونت نیز از برگزاری 6 نشست تخصصی با رویکرد اجرایی در سطح استان خبر داد و گفت: این نشست‌ها با هدف پیشگیری از سرقت برگزار می‌شود و تلاش ما بر این است تا آمار رشد سرقت در استان را مهار کنیم.
 وی افزود: در پیشگیری‌های امنیتی به ویژه در حوزه جرائم خاصی مانند سرقت به طور کلی باید دیدگاهی غیرحاکمیتی داشت که در استان سیستان و بلوچستان به واسطه ساختار ویژه‌ای که دارد می‌توان از ظرفیت معتمدان و ریش‌سفیدان در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *