ویراژ خودرویی ها در اتوبان بورس/ آبی های تالار پشت چراغ قرمز ماندند

9:43 - 19 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۰۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
در هفته جاری گروه پارس خودرو ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل ابتدای هفته را با روند منفی شروع کرده و در انتهای هفته مثبت شدند و این در حالی است که در هفته جاری تنها نماد ایران خودرو متوقف بوده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بررسی سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری حاکی در هفته جاری با نوسان مثبت در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفتند.

*سایپا ( خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته یک هزار و 964 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی  به 3 هزار و 599 سهم رسیده است و حجم 33 میلیون 808 سهم در ابتدای هفته با رشد به 59 میلیون و 181 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با کاهش 1.92 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 3.1 درصد رسیده است.

///////// 
 
*ایران خودرو (خودرو)
 
ایران خودرو در هفته گذشته مورد معامله قرار نگرفته و با روند مثبت 1.89 درصدی از دو هفته اخیر ثابت مانده است.
 
///////// 
 
*زامیاد (خزامیا)
 
 گروه زامیاد در ابتدای هفته یک هزار و 204  سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 113  سهم رسیده است و حجم 19 میلیون 482 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 19 میلیون و 482 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با کاهش 2.16 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 1.56 درصد رسیده است.

///////// 
 
*پارس خودرو (خپارس)
 
گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته 599 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 631 سهم رسیده است و حجم 7 میلیون 122 سهم در ابتدای هفته با رشد به 8 میلیون و 25 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با کاهش 1.55 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 0.56 درصد رسیده است.

///////// 
 
*سایپا دیزل (خکاوه)
 
گروه سهام سایپا دیزل در ابتدای هفته 664  سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی به 687 299 سهم رسیده است و حجم 9 میلیون 244 سهم در ابتدای هفته با رشد به 9 میلیون و 327 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 0.25 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 1.06 درصد رسیده است.
 
///////// 
 
*گروه بهمن (خبهمن)
 
گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 132 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  114 سهم افزایش یافته است و حجم معاملات در این گروه با 896 میلیون و 563 سهم به یک  میلیون و 498 سهم در پایان هفته کاهش یافته است.
 
در ابتدای هفته این سهم 0.17 درصد کاهش داشته و در پایان هفته به روند مثبت 0.17درصدی  رسیده است.
 
///////// 
 
*ایران خودرو دیزل(خاور)
 
سهام گروه ایران خودرو در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته یک هزار و 11 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 882 سهم رسیده است و حجم 14 میلیون 146 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 11 میلیون و 285 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 3.58 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به رشد 0.94 درصد رسیده است.

///////// 
 
در این رابطه عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: طی یک هفته خودروسازان نوسان چشم گیری نداشته اند و ایران خودرو به عنوان نماد شاخص بازار به علت عدم ارائه گزارشات و شفافیت صورت های مالی در دو هفته اخیر متوقف است.
 
وی در ادامه افزود: سهام شاخص این صنعت مانند پارس خودرو، زامیاد و سایپا و سایر قطعه سازان و ایران خودرو دیزل این هفته وضعیت نسبتا مثبتی داشتند و در ابتدای هفته با روند مثبت شروع کرده و در دو روز پایانی هفته وارد مدار نزولی شدند.
 
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص علت علت رکود در معامله سهام خودرویی ها گفت: علت عدم تغییر چشم گیر در سهام خودرویی ها نزدیکی به پایان سال  اسفند ماه بوده و شاهدسنگین شدن صف های فروش در بازار هستیم و این وضعیت برای صنعت خودور هم کاملا مشخص است.
 
گزارش میزان حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا و سایپا دیزل با وجود روند نسبتا نزولی شاخص بورس، در ابتدای هفته روند منفی و سپس وارد کانال مثبت و تنها نماد ایران خودرو از دو هفته اخیر متوقف بوده است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *