یاران امام زمان (عج) از عبادت خدا غافل نمی شوند/ یاران امام دوازدهم (عج) چه ویژگی هایی دارند؟

9:11 - 20 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۹۶۴
محمدی با اشاره به ویژگی های یاران امام دوازدهم (عج) گفت: این افراد از عبادت خدا غافل نمی شوند.
امام زمانسلمان محمدی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: افرادی که می خواهند در زمره یاران امام زمان (عج) قرار بگیرند ، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا پیش از ظهور آن حضرت زمینه های روحی یک فرد منتظر را در درون خود فراهم کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در زمره یاران خاص امام دوازدهم (عج) و همچنین افرادی که در زمره دیگر یاران این حضرت قرار می گیرند، از شناختی عمیق نسبت به خدا و امام خود برخوردار هستند.

محمدی تصریح کرد: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است :"در قلوب یاران حضرت مهدی (عج) هیچ شکی نسبت به ذات خدا وجود ندارد."

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: همچنین افرادی که در زمره یاران این امام بزرگوار قرار می گیرند، افرادی هستند که به امامت ایشان اعتقاد دارند و چنین اعتقادی جنبه درونی دارد و برخاسته از عقل و درک است.

این کارشناس علوم قرآنی توضیح داد: یاران امام زمان (عج) ویژگی های مهمی همچون اطاعت آن هم در نوع کامل خود یعنی اطاعت کامل برخوردار هستند و روزها و شب هایشان را با یاد شیرین حق و مناجات با او سپری می کنند.

وی یادآور شد: امام صادق (ع) در این خصوص فرموده اند:" شب ها را با عبادت به صبح می رسانند و روزها را با روزه به پایان می برند".

محمدی خاطرنشان کرد: به همین جهت گفته می شود افرادی که در زمره یاران حضرت مهدی (عج) قرار می گیرند، با تلاش مداوم و عبادت خدا در تمامی ساعت های شبانه روز به درجه ای از ایمان و یقین دست پیدا می کنند که در نهایت در گروه یاران این امام معصوم (ع) جای می گیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *