رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برانکو: ناراحت شدم در مورد رضاییان سؤال نپرسیدید!/ دفاع بعضی تیم‌ها اتوبوس دو طبقه است

14:11 - 18 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۸۷۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعد از نتایج خوبی که به دست آوردیم، منتظر یک بازی سخت دیگر هستیم.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری قبل از دیدار تیمش مقابل تیم فوتبال استقلال خوزستان در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر اظهار داشت: با شادابی و نشاط خاصی در انتظار بازی با استقلال خوزستان هستیم. بعد از نتایج خوبی که به دست آوردیم، منتظر یک بازی سخت دیگر هستیم. مسابقه‌ای که شبیه دربی خواهد بود.
 
وی ادامه داد:  استقلال خوزستان قهرمان لیگ شده و در لیگ قهرمانان آسیا هم شروع خیلی خوبی داشته است، دقیقاً مثل ما که آغاز خوبی در آسیا داشتیم. هواداران می‌توانند فردا بازی زیبایی را شاهد باشند. در تمجید از استقلال خوزستان باید بگویم که آنها در نیم‌فصل دوم متحول شده‌اند. آنها چه در بازی‌های خارجی و چه در دیدارهای داخلی نتایج خیلی خوبی گرفته‌اند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: خوب می‌دانیم که حریف‌مان با 200 درصد قدرت خود مقابل ما قرار می‌گیرد. ما هم تلاش می‌کنیم با تمام توان وارد میدان شویم. از حریف‌مان شناخت کامل داریم. فقط محسن مسلمان و محسن ربیع‌خواه مشکل جزئی دارند. این آخرین بازی ما در سال جاری است و می‌خواهیم با یک بازی زیبا و نتیجه خوب به هواداران‌مان عیدی بدهیم.
 
برانکو خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که همه بازیکنان را صحیح و سالم در اختیار داریم. این موضوع کار ما را برای انتخاب ترکیب اصلی سخت می‌کند. این مسئله یک نگرانی شیرین است. مهم‌ترین مسئله این است که ما در هفته‌های اخیر با وجود مشکلات زیادی که داشتیم در نتیجه‌گیری موفق عمل کردیم. دیدید که در بازی با نفت تهران چه مشکلاتی داشتیم اما تأکید می‌کنم شرایط‌ ما ایده‌آل است.این امکان هم وجود دارد که به یکباره همه چیز به‌هم بریزد. باید آمادگی هر اتفاقی را داشته باشیم.
 
وی با اشاره به مشکلات مالی شدید استقلال خوزستان، گفت: ما هم مثل استقلال خوزستان همیشه یک روز قبل از بازی به شهر موردنظر سفر می‌کنیم. فکر نمی‌کنم استقلال خوزستان دیر یا زود به تهران رسیده باشد. مشکل مالی در همه تیم‌ها وجود دارد. واقعیت این است که در تیم ما طاهری (سرپرست باشگاه پرسپولیس) و اطرافیانش تلاش می‌کنند مالی برطرف شود. آنها در تلاش هستند قبل از عید، بازیکنان را شارژ مالی کنند. 
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد عملکرد بازیکنان جوان تیمش در دیدار مقابل نفت تهران گفت: به جوانان تیمم افتخار می‌کنم. آنها همه تلاش خود را به کار گرفتند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. نشستن روی نیمکت پرسپولیس برای بازیکنان جوان ما یک نوع آموزش است. بیرانوند 25 ساله است. غیر از سید جلال حسینی، حسین ماهینی و وحید امیری که 30 ساله هستند یا بالای 30 سال سن دارند، بقیه نفرات‌مان حول و حوش 24 و 25 سال هستند و این یعنی تیم جوانی داریم. جوانان ما می‌دانند که همیشه باید در بهترین شرایط خود باشد تا بتوانند خودشان را به کادرفنی تحمیل کنند. نفرات باتجربه هم باید در بهترین شرایط باشند تا جایگاه خود را از دست ندهند
 
برانکو ادامه داد: ما هر سال 4، 5 بازیکن به تیم‌مان اضافه می‌کنیم، مثل علی علیپور که در 21 سالگی به مدت 2 سال بازیکن ثابت ما بود. صادق محرمی با 20 سال سن اخیراً به بازیکن ثابت ما تبدیل شده و طاهرخانی هم که هنوز به 18 سال نرسیده فرصت بازی پیدا کرده است. شرایطی در تیم ما وجود دارد که خوشبختانه به همه بازی می‌رسد. ضمن اینکه نمی‌توانم بگویم 24 سال سن بالایی است در حالی که فوتبالیست در این سن به رشد و بالندگی می‌رسد. 
 
وی افزود: ما در قبال خواسته‌هایی که از ما دارند وظایفی پیش رو داریم که مهم‌ترین آن کسب عنوان قهرمانی است. این موضوع نیازی به پنهان‌کاری ندارد چون ما در بهترین موقعیت برای قهرمانی قرار داریم. از رقبا فاصله گرفته‌ایم و شرایط‌مان بسیار ایده‌آل است. فشاری که روی تیم ما وجود دارد طبیعی است و می‌خواهیم با همین فشار به روند روبه‌جلوی‌ خود ادامه دهیم. در این راه باید نفراتی را در اختیار داشته باشیم که از لحاظ فنی و اخلاقی به شخصیت کامل رسیده باشند تا بتوانند خواسته‌های هوادارانی را که هر هفته حضور پرشوری در ورزشگاه دارند، برآورده کنند. از ابتدای فصل تا کنون این شخصیت و کیفیت در تیم ما وجود داشته که در فاصله 7 هفته تا پایان لیگ در بالاترین سطح مانده‌ایم.
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تأکید کرد: مطمئناً اگر بازیکنی نتواند خود را با شرایط تیم سازگار کند، او را کنار خواهیم گذاشت. همه باید به فشاری که روی تیم وجود دارد، عادت کنند. بازیکنان باید بدانند در چنین شرایطی چه انتظاری از آنها می‌رود. این را هم باید مدنظر داشته باشیم که ممکن است در بازی‌های بازیکنان جوان ما نوسان وجود داشته باشد، بازیکنی مثل محرمی و علیپور ممکن است در برخی موارد دچار اُفت شوند و این وظیفه من به عنوان مربی است تا خیلی زود ایراد آنها را پیدا کنم و شاگردانم را به شرایط ایداه‌آل برگردانم.

برانکو در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکره او برای تمدید قرارداد با پرسپولیس صحت دارد یا خیر، گفت:‌ در مورد تمدید قرارداد باید بگویم من سال گذشته همین موقع با باشگاه مذاکره و قراردادی دو ساله امضا کردم. البته طبیعی است که باشگاه علاقه‌مند باشد قرارداد بازیکنان را تمدید کند. همین الان ما بازیکنانی در تیم داریم که تا دو، سه سال دیگر با تیم قرارداد دارند. این نفرات در پرسپولیس نشان دادند شخصیت برنده شدن را دارند و علاقه دارند که با پرسپولیس به راه‌شان ادامه دهند.
 
وی ادامه داد: نیازی نیست که بخواهیم هر 6 ماه یک بار تغییرات زیادی در تیم‌مان ایجاد کنیم و فقط در مواقعی که نیاز باشد بازیکن جذب خواهیم کرد. مثل نیم‌فصل که احساس کردیم به دو، سه بازیکن جدید نیاز است و سروش رفیعی، سامان نریمان‌جهان و شهاب کرمی را گرفتیم. این شرایط را در تابستان هم بررسی خواهیم کرد و آن موقع با بررسی عملکرد بازیکنان تصمیم می‌گیریم چه نفراتی می‌توانند به ما کمک کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به شایعاتی مبنی بر اینکه ممکن است پرسپولیس در آینده با محرومیت از سوی فیفا مواجه شود، تصریح کرد: من کاری به شایعات ندارم. شکایت از باشگاه‌ها در فیفا در همه جای دنیا وجود دارد و فیفا دنبال این است که فیرپلی مالی رعایت شود. خیلی از باشگاه‌های دنیا هستند که مشکلات مالی دارند و ممکن است این مشکلات باعث شود آنها به بازیکنان و مربیان خود بدهکار شوند، همین چند وقت پیش باشگاه‌های رئال و بارسلونا به خاطر همین شکایت‌ها از جذب بازیکن منع شدند. باید منطقی به این قضیه نگاه کرد. باید همه کمک کنیم که مشکلات برطرف شود. چیزی که مشخص است فوتبال ایران نسبت به 10 سال پیش که من در آن حضور داشتم خیلی پیشرفت کرده است. آن موقع برنامه‌ بازی‌های لیگ هم مشخص نبود اما الان وضعیت خیلی فرق می‌کند.

برانکو در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش برای گلزنی به دفاع اتوبوسی استقلال خوزستان آماده است یا خیر، خاطرنشان کرد: این مشکل فقط برای پرسپولیس نیست و خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا مثل رئال مادرید و بارسلونا مقابل رقبای خود که بازی دفاعی انجام می‌دهند، مشکل دارند. بعضاً نه دفاع اتوبوسی بلکه دفاع اتوبوس دو طبقه برای آنها تدارک دیده شده است! از شرایط  حریفان‌مان اطلاع کامل داریم و می‌دانیم که استقلال خوزستان در ضدحملات چقدر با کیفیت است.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با بهترین عملکرد یک روز خوب برای هواداران رقم بزنیم اما اینکه چه توپ‌هایی گل شود و چه توپ‌هایی گل نمی‌شود، بحثش جداست. برخی مواقع بازیکنان سرحال هستند و مثل بازی با نفت روی یک ضربه ایستگاهی و با چند پاس کوتاه یک گل فوق‌العاده به ثمر می‌رسانند و برخی مواقع موقعیت‌های راحت گلزنی را از دست می‌دهند. می‌خواهیم مثل یک قهرمان بازی کنیم. کنار اینکه 3 امتیاز را می‌خواهیم، به دنبال ارائه یک فوتبال زیبا هم بوده و خواهیم بود. فلسفه ما این است که طوری بازی کنیم هواداران از تماشای بازی‌مان لذت ببرند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند چه نفراتی از تیمش شایسته دعوت به تیم ملی هستند، گفت: 15 نفر از تیم ما شایسته دعوت به تیم ملی هستند. البته این مسئله مربوط به من نمی‌شود، من و سرمربی تیم ملی هر کدام سیستم متفاوتی با یکدیگر داریم. هر مربی براساس تفکرات خودش، بازیکنان را انتخاب می‌کند. آنچه مشخص است بازیکنان تیم ما پیشرفت خیلی خوبی داشته‌اند. به همین خاطر است که تعداد زیادی بازیکن در تیم ملی داریم. آنها همیشه بهترین کیفیت خود را در بازی‌های لیگ ارائه داده‌اند و ما توانسته‌ایم برتری‌مان را به همه حریفان نشان دهیم.
 
وی در پایان تصریح کرد: اینکه چه کسی به تیم ملی دعوت می‌شود، مسئله دیگری است اما من به شخصه از بازیکنانم رضایت کامل دارم و بارها گفته‌ام آن‌قدر که برای نتیجه‌گیری تیم‌مان اهمیت قائلیم برای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همینطور تیم ملی هم اهمیت زیادی قائل هستیم. موفقیت تیم ملی هدف همه باشگاه‌هاست.
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس هنگام ترک سالن خطاب به خبرنگاران گفت: از اینکه در مورد رامین رضاییان سؤال نکردید خیلی ناراحت شدم! (خنده)
 
انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *