بیداد تیراندازی و خشونت در شهرهای مختلف آمریکا/وضعیت جرم و جنایت در آمریکا چگونه است؟

7:45 - 30 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۸۷۰
شهرهای مختلف آمریکا از نظر میزان وقوع خشونت و تیراندازی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و آمار تیراندازی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالا و حتی چندین برابر برخی از کشورهای دیگر است.
به گزارش گروه بین‌الملل ،شهرهای مختلف آمریکا از نظر میزان وقوع خشونت و تیراندازی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و آمار تیراندازی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها بسیار بالا و حتی چندین برابر برخی از کشورهای دیگر است.

بالا بودن آمار تیراندازی در آمریکا و مرگ هزاران نفر در پی خشونت و تیراندازی نشان از شدت بحران خشونت در این کشور است.


تیراندازی در آمریکا

این بحران زمانی آشکارتر می‌شود که تیراندازی در مدارس آمریکا نیز افزایش یافته و در مدارس این کشور نیز آمار تیراندازی و خشونت بالایی گزارش می‌شود. 

یکی دیگر از مواردی که شدت بحران را ببیشتر نشان می‌دهد تیراندازی و درگیری‌های جمعی در شهرهای مختلف آمریکاست.

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که هزاران نفر در آمریکا در پی درگیری و تیراندازی دسته‌جمعی جان خود را از دست می‌دهند و پلیس فدرال آمریکا آماری را منتشر کرده که نشان می‌دهد تنها در سال 2014 در این کشور بیش از 8 هزار نفر بر اثر تیراندازی و درگیری‌های دسته جمعی جان خود را از دست داده‌اند.


تیراندازی در آمریکا

این سطح از خشونت در آمریکا نشان دهنده فاصله بسیار زیاد آمریکا با دیگر کشورها در زمینه آمار خشونت و تیراندازی است و علاوه بر این آمار تیراندازی و خشونت در آمریکا چند برابر کشورهایی مانند اتریش و هلند و آلمان است.

نیویورک تایمز گزارش داد: طبق آمار منتشر شده از هر یک میلیون نفر در آمریکا 31 نفر بر اثر تیراندازی جان خود را از دست می‌دهند که معادل با مرگ 27 نفر در روز بر اثر تیراندازی در آمریکاست.


تیراندازی در آمریکا

برآوردهای بین‌المللی نشان می‌دهند برای کشوری مانند آمریکا که شهروندان آن حق حمل سلاح دارند، تیراندازی تبدیل به یک نگرانی عمده برای سلامت عمومی جامعه شده و برای رده سنی 15 تا 29 سال در آمریکا تیراندازی  سومین عامل بزرگ مرگ بعد از خودکشی و تصادف به شمار می‌آید.

از سال 2013 تا 2016 در آمریکا حدود 200 مورد تیراندازی در مدارس گزارش شده و این امر باعث به وجود آمدن نگرانی برای والدین شده است.


تیراندازی در آمریکا

مرکز آمار تیراندازی در آمریکا نیز گزارش داده است که طی سال 2016 در سراسر آمریکا حدود 57 هزار مورد تیراندازی اتفاق افتاده است که بر اثر آن حدود 15 هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از 30 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

بنا به آمار این مرکز حتی در روز آخر سال 2016 نیز 57 مورد تیراندازی در سراسر آمریکا گزارش شده که بر اثر آن 15 تن جان خود را از دست داده و 39 نفر نیز زخمی شده‌اند.

شهر شیکاگو، یکی از شهرهای آمریکا با آمار تیراندازی بسیار بالاست و بنا به گزارش رسانه‌ها تنها در فاصله زمانی ماه ژانویه تا 17 دسامبر سال 2016 نزدیک به 4 هزارو 210 قربانی تیراندازی در شهر شیکاگو وجود داشته است.


خشونت آمریکا

همزمان با میزان پیشرفت شیکاگو در زمینه های اقتصادی و پولی و پژوهش علمی، میزان جرم و جنایت نیز در این شهر پژوهشی چشمگیر دارد و در رأُس این جنایت ها، «جنایت های مسلحانه» قرار دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده خشونت پلیس علیه شهروندان آمریکا و به خصوص سیاه‌پوستان نیز از مسائلی است که باعث به وجود آمدن اعتراضات گسترده‌ای نیز در آمریکا شده است.

خشونت آمریکا


واشنگتن پست  تحقیقاتی انجام داده که نتایج آن حاکی است که در سال 2016 حدود 1000 نفر بر اثر شلیک پلیس جان خود را از دست داده‌اند.

این تحقیق علاوه بر این نشان داده که اکثر قربانیان تیراندازی‌های پلیس سیاه‌پوستان بوده‌اند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *