رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

از اقتصاد مقاومتی فقط صحبت می کنیم و اقدامی نکرده ایم

19:20 - 18 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۷۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه از اقتصاد مقاومتی فقط صحبت کرده ایم و هیچ اقدامی انجام نشده افزود که اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده بهینه از امکانات و منابعی که داریم ولی ما چه استفاده ای کرده ایم؟
هدایت الله خادمی
به گزارش گروه سیاسی ، هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در برنامه " گفتگو در بهارستان " با موضوع میزان تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی اینطور بیان کرد که در کشور رکود اقتصادی داریم ، می بینید که صنایع اکثرا تعطیل هستند و اشتغالی وجود ندارد ، ساخت و ساز تعطیل و هیچ گونه خرید و فروش از نظر ساختمانی صورت نمی گیرد و کسب و کار تعطیل و آیند ه ای برای صنایع وجود ندارد.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس راجع به اقتصاد مقاومتی اینطور گفت که از اقتصاد مقاومتی فقط صحبت کرده ایم ولی اقدام خاصی نداشته ایم اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده بهینه از امکانات و منابعی که داریم ولی ما چه استفاده ای کرده ایم ؟ ما زعفران را برای بسته بندی به اسپانیا و امارات می فرستیم  و منابع و مواد خام رو داریم می فروشیم و تبدیل به دهها و صدها فرآورده دیگر نمی کنیم ،بنابراین راندمان و ساعت کارمان پایین و تعطیلاتمان زیاد است اینها هم ضد اقتصاد مقاومتی هستند و هیچ کار خاصی نکرده ایم.

وی درباره اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش دولتی و خصوصی تصریح کرد که بخش دولتی که در این زمینه ناموفق بوده است و بخش خصوصی هم ناموفق بوده به خاطر اینکه بخش خصوصی هم حمایت نمیشه  و از طرفی وارد فضایی که با سازو کارهای استاندارد بتواند کالاهایی که تولید می کنند را صادر کنند نشده است و از طرفی دیگر هم بخش خصوصی باید تامین مالی بشوند از طریق بانک ها و دیگر مراکز بتوانند تولید و اشتغال را راه اندازی کنند .از طرفی هم بانک ها با منابعی که دارند خودشان به دنبال کسب و کار و شغل جدید مثل بنگاه داری و کارخانه داری می روند و چون  شغل دوم انهاست به آن اهمیت نمی دهند و متضرر می شوند

ضمن اینکه رقیب بخش خصوصی هم می شوند اگر تراز بانک ها را تراز مالی انها حساب کنیم وضع بانکها خیلی خراب است. نه کسی بخش خصوصی را حمایت می کند و نه بخش خصوصی به آن حد رسیده است که بتواند از امکانات استفاده کند و تامین کالا و مواد کند و صادرات را انجام دهد . بالاخره فرزند یک پدر ثروتمند هستیم که داریم می خوریم تا تمام شود وهیچ کار خاصی به نظر من نمی کنیم ، مملکتی که دومین دارنده مخازن جهان  و سومین دارنده نفت جهان با80 میلیون جمعیت ، در بعضی  از شهر ها 80 درصد بیکاری داریم .

وی در پایان افزود: کشورهایی مانند آلمان نه نفت دارد،نه گاز دارد و نه مس ولی غول صنعتی اروپاست و اروپای شرقی را هم تغذیه می کند ،چین یک میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیونی بیکار ندارد ؛ انها اقتصاد مقاومتی را رعایت می کنند و ما داریم فقط صحبت می کنیم.
 
 
منبع: رادیو گفت و گو


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *