رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

الکترونیکی شدن بیش از 80 درصد ابلاغ‎های قضایی در دستور کار

20:40 - 11 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۷۶۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آقاعلیخانی گفت: سامانه ثنا در استان قزوین در حال گسترش است و بین 30 تا 35 درصد اخطاریه‎های فعلی ما الکترونیکی ابلاغ می شود و در برنامه داریم که تا پایان سال 96 این رقم به 80 تا 90 درصد برسد.
سامانه ثنا
عبدالله آقاعلیخانی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری قزوین در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، با اشاره به مزایای سامانه ثنا تصریح کرد: حدود 100 سال است که ابلاغ دادنامه و اوراق قضایی به صورت دستی بوده و مأموران نیروی انتظامی این ابلاغ را برده و به افراد تحویل می دادند که این امر مشکلاتی را به دنبال داشته از همین رو قوه قضائیه در سال گذشته سامانه ثنا را در قزوین و سپس در شیراز به اجرا گذاشت.

وی ادامه داد:  بر این اساس کسانی که می خواهند شکایت کرده و یا دادخواست دهند باید در این سامانه ثبت نام کنند و بعد از ثبت نام، شناسه ای برای آنها ثبت می شود و تمام اخطاریه ها و اوراق قضایی به این سامانه ارسال می شود و افرادی که ثبت نام کردند با رمزی که دارند می توانند این موارد را مشاهده کنند.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه در استان قزوین در حال گسترش است و بین 30 تا 35 درصد اخطاریه‎های فعلی ما الکترونیکی ابلاغ می شود و در برنامه داریم که تا پایان سال 96 این رقم به 80 تا 90 درصد برسد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *