افتتاح سه مرکز مشاوره خانواده در شهرستان اراک/ بیش از 400 فقره پرونده به مراکز مشاوره ارجاع شد

21:50 - 06 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۷۵۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
درودگر گفت: افتتاح سه مرکز مشاوره خانواده در شهرستان اراک و ارجاع 491 فقره پرونده از دیگر اقدامات سال گذشته بود که در این راستا 1255 جلسه مشاوره برگزار شد.
افتتاح مراکز مشاوره خانواده
حجت‎الله درودگرمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، در تشریح عملکرد یک ساله معاونت  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: تهیه گزارش مقایسه ای سیمای جرائم، دعاوی و آسیب های اجتماعی استان از سال 1390 تا 1394 در قالب کتابچه در 140 صفحه و ارسال به مسئولین استانی(نماینده محترم ولی فقیه در استان ،استادار محترم و معاونین آنها، اعضاء شورای پیشگیری و شورای تامین،مدیران کل استانداری و ادارات) و همچنین مسئولین شهرستانی(فرماندار،روساء حوزه های قضایی و دادستانهای محترم) جهت اطلاع از وضعیت استان و برنامه ریزی مناسب برای پیشگیری و مقابله با آنها از اهم فعالیت های این معاونت بوده است.

وی ادامه داد: تشکیل واحد مشاوره خانواده دراستان به منظور تحکیم مبانی خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی وفق ماده 16 قانون حمایت خانواده مصوب 1392 و افتتاح سه مرکز در شهرستان اراک و ارجاع 491 فقره پرونده از دیگر اقدامات بوده که در این راستا  1255 جلسه مشاوره برگزار شد.

درودگر تصریح کرد: برگزاری 15 دوره مدیریت مهارت و دانش رفتار با رویکرد اصلاح و تربیت و استفاده از مجازات های جایگزین برای مرتکبین جرایم امنیت اخلاقی با همکاری پلیس امنیت اخلاقی استان و در این دوره ها 283 نفر شرکت کرده و موجب کاهش ورودی پرونده 283 نفر به دستگاه قضایی شده است.

معاون اجتماعی دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: تدوین سند تبیین وظایف دستگاه‌ها در خصوص حاشیه نشینی و ابلاغ به دستگاهای متولی ،که طی آن 14 اقدام برای 20 دستگاه تعریف شده است.

وی ادامه داد: تهیه ،تولید و چاپ 25 عنوان بروشور مجموعاً در 20000 نسخه و تهیه ،تولید و چاپ 6 عنوان پوستر مجموعاً 7000 نسخه و توزیع آن در سطح استان (موضوع تمامی بروشورها و پوستر ها پیشگیری و فرهنگی بوده است) همچنین طراحی ،چاپ 30 عنوان بنر با موضوعات پیشگیرانه و نصب در شهر اراک و چاپ 4 مورد بیلبورد از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته بوده است.

درودگر اضافه کرد: برگزاری 7 جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و تصویب 18 مصوبه که در راستای اجرای یکی از مصوبات با هماهنگی بعمل آمده بین بانکها و دادگستری موجب کاهش ورودی 500 درخواست حکم رشد به دستگاه قضایی شده است.

وی اضافه کرد: در راستای استفاده از ظرفیت های قانونی دستگاه های اجرای دو طرح با تعامل بین نیروی انتظامی و شرکت های بیمه ای با دادگستری انجام شد که اجرای آن با عث کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی شده است.

درودگر خاطرنشان کرد: الزام پلیس به ترسیم کروکی یا اعلام مقصر حادثه با تنظیم گزارش در تصادفات خسارتی و ارجاع خسات دیدگاه به شرکت های بیمه جهت دریافت خسارت و  الزام پلیس راهنمایی و رانندگی به فک پلاک خودروهای که صاحبان آن اتومبیل خود را فروخته اند ،اما خریدار حاضر به فک پلاک نیست ، صرفاً با درخواست صاحب پلاک، بدون دستور مقام قضایی از مهمترین اقدامات انجام شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *