تسهیل فرآیند فرزندخواندگی با همکاری بهزیستی، قوه قضائیه و ثبت احوال/ رشد 50 درصدی فرزند خواندگی در سال 96

8:00 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۰۷۴
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به تسهیل شرایط فرزند خواندگی، پیش بینی می شود در سال 96 روند فرزند خواندگی در کشور با رشد 50 درصدی مواجه شود.

فرزند خواندگی حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: پس از تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست در سال 92، آئین نامه های دیگری در این رابطه نیز در هیئت دولت به تصویب رسید.

وی افزود: تصویب این آئین نامه ها در سال 94 و در هیئت دولت صورت گرفت و مقرر شد بر این اساس همکاری ها بین سازمان بهزیستی کشور، قوه قضائیه و سازمان ثبت احوال افزایش یابد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نشست های منطقه ای برگزار شده میان مسئولان سازمان بهزیستی، قوه قضائیه و سازمان ثبت احوال اظهارکرد: تاکنون 6 نشست منطقه ای را با حضور قضات خانواده، نمایندگان ثبت احوال و مسئولان سازمان بهزیستی کشور برگزار کرده ایم و در این جلسات برای بهبود وضعیت فرزند خواندگی در کشور برنامه ریزی شده است.

مسعودی فرید ادامه داد: در آخرین نشست منطقه ای که برگزار کردیم، اعضا تاکید ویژه ای تسهیل روند فرزندخواندگی داشته و مقرر شد همکاری بیشتری با خانواده های متقاضی فرزند خواندگی صورت گیرد.

وی از افزایش تعداد فرزند خواندگی در سال 95 به نسبت سال گذشته خبرداد و تصریح کرد: در سال 95 به نسبت سال 94 با افزایش تعداد فرزند خواندگی مواجه بوده ایم و علت آن نیز تا حدود زیادی تسهیل قوانین این حوزه است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: بر اساس آمار، در حال حاضر آمار فرزندخواندگی در کشور 30 درصد افزایش داشته و پیش بینی می شود سال آینده نیز وضعیت فرزند خواندگی با رشد قابل توجهی رو به رو باشد.

مسعودی فرید با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته شده به منظور واگذاری آسان تر کودکان و نوزادان به خانواده ها خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، پیش بینی می شود سال آینده روند فرزند خواندگی در ایران، تا 50 درصد با رشد مواجه شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *