خروج مواد مذاب از دهانه آتشفشان دماوند صحت ندارد/ خارج شدن بخارات طبیعی است

14:09 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۰۵۲
یک پژوهشگر زلزله گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر خروج مواد مذاب از دهانه آتشفشان دماوند و فعال شدن مجدد این آتشفشان صحت ندارد.
دماوندمحمود فاطمی عقدا در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: آتشفشان دماوند از نوع آتشفشان هایی نیست که مواد مذاب از درون آن خارج شود.

وی افزود: آتشفشان دماوند از نوع آتشفشان های فعالی است که مواد مذاب ندارند.

رئیس سابق مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اشاره به خروج همیشگی برخی بخارات از دهانه آتشفشان دماوند اظهار کرد: خروج بخارات از دهانه آتشفشان دماوند درموارد متعدد گزارش شده و اگر قرار بود از دهانه این آتش فشان مواد مذاب خارج شود این خروج با برخی تحولات همراه خواهد بود.

فاطمی عقدا ادامه داد: این تحولات می توانست مواردی از جمله لرزش های کوچک و متوسط باشد اما تاکنون چنین چیزی گزارش نشده است.

وی در خصوص حواشی مطرح شده پیرامون خروج گدازه از دهانه آتش فشان دماوند، تصریح کرد: اگر قرار بود آتشفشان دماوند فعالیت مجدد داشته باشد و مواد مذاب از درون آن خارج شود این فعالیت با شکسته شدن دهانه آتشفشان همراه می شد اما اکنون شاهد این اتفاق نیستیم.

این پژوهشگر زلزله شناسی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته طی ماه های اخیر هیچ مواد مذابی از دهانه آتشفشان دماوند خارج نشده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *