شبکه یک و رادیو ایران ماموریت مشترک دارند

11:28 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۸۷۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مهدی فرجی مدیر شبکه یک در نشستی با مدیران شبکه رادیویی ایران از اهداف و ماموریت های مشترکی که سیما و صدا، در اعتلای فرهنگ مردم و صیانت از انقلاب اسلامی دارند، سخن گفت.

: مهدی فرجی مدیر شبکه یک در نشستی با مدیران شبکه رادیویی ایران از اهداف و ماموریت های مشترکی که سیما و صدا، در اعتلای فرهنگ مردم و صیانت از انقلاب اسلامی دارند، سخن گفت.

به گزارش خبرگزای میزان، مدیر شبکه یک در ابتدای این مراسم گفت: امروزه کشورها را رسانه ها اداره می کنند و افکار عمومی را رسانه ها می سازند و هر کشوری که از رسانه قوی تری برخوردار است طبیعتا در بیان حرف ها، نظرات و تئوریهایش بسیار موفق تر عمل می کند و در دنیا بسیار بیشتر دیده و شنیده می شود.

وی ادامه داد: الحمدا... ما در کشوری زندگی می کنیم که حرف های مهم زیادی برای گفتن داریم، وقوع انقلاب اسلامی تحولات زیادی در منطقه ایجاد کرد و امروزه کشور ما بعنوان یک کشور مقتدر در منطقه حرف های زیادی در مجامع مختلف و بین المللی دارد و در عین حال تئوری های بسیاری می تواند برای مردم دنیا ارائه دهد که آنها را بسوی سعادت و خوشبختی ببرد.البته ما نمی گوییم این مسئله الان اتفاق افتاده است بلکه اینها در مرحله نظر و تئوری می تواند برای مردم دنیا بسیار شنیدنی باشد و روی افکار عمومی اثر بگذارد.

فرجی بیان داشت: خوشبختانه ما در کشوری زندگی می کنیم که امروزه از جهت شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی بسیار غنی هستیم، بیش از 20 شبکه تلویزیونی و 26 شبکه رادیویی که در حال حاضر وجود دارد که حجم بسیار زیاد و غنی است از جهت کمیت و دسترسی مردم به آنها. همانطور که می دانید امروزه به هر خودرو و هر منزلی که وارد می شوی به راحتی به شبکه های رادیویی و حتی تلویزیونی دسترسی دارند و در این شرایط هم که عموما ما رسانه منحصر به فرد هستیم به این معنا که بخش خصوصی در ایران امکان ایجاد شبکه ندارد، امکان گسترده ای فراهم است تا ما بتوانیم حرفها ، نظرات، آرا و گفته هایمان را مطرح کنیم .

مدیر شبکه یک گفت: بنابراین تصور من این است که ما در بیان این ماموریتها و انجام این وظایف می توانیم به هم کمک کنیم. با این موضوعات که مطرح کردم می شود گفت تقریبا طرح و برنامه های ما در شبکه یک و رادیو ایران، ماموریت مشترک دارند یعنی اینکه می توانند طرح ها را بررسی کنند، نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را شناسایی کنند، همینطور توصیه هایی بکنند زیرا کاملا ماموریت مشترک دارند.
بویژه اینکه موضوعاتی که ما در زمینه آن کار می کنیم چه در بخش دفاع مقدس، اقتدار ملی ، فرهنگ بومی و ملی دارای منابع مشترک صوتی و تصویری هستیم. بعنوان مثال ما در بخش تصویری منابعی داریم که طبیعتا می تواند به شما کمک کند و شما هم منابعی دارید که حتما می تواند به ما در ماموریت هایمان کمک کند.
وی تاکید کرد: از این هم افزایی نباید صرف نظر کنیم. و باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم خوشبختانه این ها تمهیداتی است که ما هزینه مالی و ریالی نباید برای استفاده از آن بکنیم. باز بسیاری از کارها است که برای مثال ممکن است برخی نشست ها را بخواهیم برگزار کنیم که لازم هم هست، ما برای تبیین آن و همینطور روشن شدن دلایل کاری که می خواهیم انجام دهیم نیاز به کمک رادیو داریم وقتی یک سیاست در کشور مطرح شود باید اذهان نسبت به آن توجیه شود یا همینطور اگر یک واقعه ای در کشور اتفاق بیافتد و این یکی دیگر از وجوه مشترک ماموریت شبکه یک و رادیو است.
در یک جمله ما باید توان و قوای یک دیگر را در انجام وظایفان افزایش دهیم و با همکاری هم افزایی کنیم.
گفتنی است در نشست روز سه شنبه که در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد، علاوه بر فرجی مدیرشبکه یک و شیخ محمدی مدیر شبکه رادیوی ایران، مدیران گروه های طرح و برنامه، اجتماعی، حماسه، و دانش و اقتصاد دو شبکه تلویزیونی و رادیویی حضور داشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *