پیش‌بینی نرخ رشد اقتصادی 2.5 درصدی برای سالجاری/ به ثبات نرخ ارز در یک عدد اعتقادی نداریم

11:28 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۸۶۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای یکسان‌سازی نرخ ارز به ثبات آن در یک عدد اعتقادی نداریم و ایرادی ندارد که قیمت ارز دارای نوسان باشد.

: معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای یکسان‌سازی نرخ ارز به ثبات آن در یک عدد اعتقادی نداریم و ایرادی ندارد که قیمت ارز دارای نوسان باشد.

شاپور محمدی در گفت و گو با خبرنگار میزان، در خصوص یکسان سازی نرخ ارز نیز گفت: بانک مرکزی باید پیگیر این موضوع باشد، بحث یکسان سازی نرخ ارز را بانک مرکزی اعلام کرده و در حال دنبال کردن آن است، اکنون بانک مرکزی به دنبال این است که در واقع اختلاف نرخ آزاد و اعلام شده در بودجه و بازار اتاق مبادلات کم شود.

وی ادامه داد: موضوع یکسان سازی نرخ ارز بحث دینامیک و پویا است و نمی توان گفت که مثلا یک نرخ ارز باید ثابت شود، البته به ثبات در مورد نرخ ارز اعتقاد داریم اما به تثبیت آن در یک عدد اعتقادی نداریم.

نرخ رشد اقتصادی امسال را 1.5 تا 2.5 درصد پیش بینی می کنیم
معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: پیش بینی های صورت گرفته برای نرخ رشد اقتصادی سال جاری 1.5 تا 2.5 درصد است.

محمدی گفت: نرخ رشد اقتصادی در سال آینده بستگی به میزان تامین مالی بازار سرمایه و تولید وابسته است، البته سال های آینده نرخ رشد اقتصادی بهتر از امسال خواهد بود اما اینکه بتوانیم عدد دقیق نرخ رشد اقتصادی را پیش بینی کنیم باید مشاهده کنیم که ساختار نظام مالی بانک ها با توجه به این لایحه به چه سمتی می رود و سپس در مورد نرخ رشد اقتصادی اظهار نظر کنیم.

ایجاد اشتغال در کشور با تقویت تولید امکان پذیر است
معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر ایجاد اشتغال در کشور از دو راه امکان پذیر است، نخست تقویت نظام تولیدی است، وقتی تولید به گردش در می آید به طور طبیعی اشتغال را می توان تحت تاثیر قرار دهد.

محمدی افزود: وضعیت یک مقدار متفاوت است، بحث تولید و اشتغال در سطح خرد و کارآفرینی از طریق اس امی ها و بنگاه های کوچک دنبال و تقویت می شود، البته این موضوع هم در وزارت کار در حال دنبال شدن است.

وی گفت: در حال حاضر وزارت اقتصاد نیز عضو کارگروه اشتغال وزارت کار است، به هر حال معتقد هستیم همه تلاش ها در جهت اشتغال زایی باید باشد که این امر به موضوع تولید هم کمک می کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *