نمایش آثار مانایی در ایام نوروز

16:02 - 15 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۵۹۴
آثار مانایی در ایام نوروز در موزه سنندج به نمایش در می آید.
نمایش آثار ماناییبه گزارش گروه جامعه ،سیدمحسن علوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان، با اشاره به برگزاری 35 جلسه با بیش از 400 مصوبه در سطح استان پیرامون نوروز 96 گفت: شیوه جدید معرفی جاذبه‌های استان در فضاهای مجازی و با استفاده از اپلیکیشن‌های جدید در این اداره‌کل به‌کار گرفته شده که با استقبال علاقه‌مندان و گردشگران مواجه شده است.

وی افزود: سه جاذبه غار کرفتو، دریاچه زریوار و منطقه هورامان از جمله اماکنی هستند که با استفاده از شیوه‌های جدید معرفی و تبلیغ خواهند شد. در مورد چاپ انواع نقشه‌راهنمای گردشگری شهرستان‌ها و استان و سایر اقلام تبلیغاتی نیز اقدامات لازم صورت گرفته که قبل از نوروز و نیز در تعطیلات در حد لزوم به توزیع این اقلام اقدام خواهد شد.

وی در ادامه با درخواست از کلیه رؤسای کمیته و اعضای ستاد برای خلق نوروز متفاوت گفت: امسال طرح همیار گردشگر با استفاده از نیروهای دانش‌آموز به‌اجرا درخواهد آمد و همچنین از راهنمایان مجرب برای راهنمای گردشگران داخلی و خارجی بهره‌گیری خواهد شد.

علوی در ادامه افزود: سال 96 افزایش نرخ برای تأسیسات گردشگری نخواهیم داشت و کلیه موزه‌ها و اماکن تاریخی قابل‌بازدید آماده ارائه خدمات به گردشگران خواهند بود. ضمن اینکه برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌های سنندج، بانه، مریوان و سقز و نمایش آثار مانایی در موزه سنندج و اجرای مراسم نوروزگاه هر روز در دو نوبت در محل ”عمارت خسروآباد" و ”خانه کرد"، به‌مدت 10 روز، از برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برای روزهای تعطیل نوروز 96 است.
انتهای پیام/ 

برچسب ها: موزه سنندج

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *