آغاز پروژه ترموگرافی رطوبتی و الکتریکال در سعدآباد

15:01 - 14 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۲۲۱
پروژه ترموگرافی رطوبتی و الکتریکال در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، با نظارت واحد حفاظت و مرمت آثار و تزیینات وابسته به معماری، از امروز آغاز شد.
آغاز پروژه ترموگرافی رطوبتی و الکتریکال در سعدآبادبه گزارش گروه جامعه ،این پروژه در فاز اول در بناهای موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه ظروف سلطنتی (کاخ اشرف)، کاخ‌موزه ملت و کاخ سبز، در راستای مطالعات آسیب‌شناسی و شناسایی منابع رطوبتی و آسیب‌های الکتریکال، با نظارت واحد حفاظت و مرمت آثار و تزیینات وابسته به معماری سعدآباد در حال انجام است.

هدف از اجرای این پروژه، ارائه راهکارهای مناسب براساس مطالعات علمی و مستند در اجرای طرح سامان‌دهی مشکلات ساختاری بنا، مرمت تزیینات وابسته به معماری، احیای بخش‌های موزه‌ای، راه‌اندازی فضاهای داخلی نگه‌داری اشیا و سامان‌دهی الکتریکال و... است.

تست بازرسی غیرمخرّب به‌روش ترموگرافی روشی نوین و کارآمد برای بازرسی و نگه‌داری و تعمیرات است که کاربرد بسیاری در تمام صنایع دارد.

ترموگرافی یا تصویربرداری حرارتی مادون‌قرمز یک روش منظم برای جمع‌آوری، ‌ذخیره‌سازی و تحلیل انرژی تابشی مادون‌قرمز با استفاده از سیستم‌های تصویربرداری مادون‌قرمز است. یک ترموگرام یا تصویر‌حرارتی تصویری است که نقشه‌ توزیع سطوح مختلف انرژی تابشی مادون‌قرمز را از سطحی از جسم که مشاهده‌پذیر است نشان می‌دهد.

از این روش در بازرسی و تشخیص نم و نشتی و رطوبت در لایه‌های بناها، بازرسی آثار تاریخی و بازرسی تجهیزات الکتریکی و مکانیکی استفاده می‌شود.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *