آزادسازی حلب نقطه عطفی در بحران سوریه/حلب چگونه پس از ماه‎‎ها درگیری آزاد شد؟

7:45 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۶۰۹۲
یکی از دستاوردهای مهم ارتش سوریه در سال 95 آزدسازی حلب از اشغال تروریست‌ها بود که به اذعان بسیاری از تحلیلگران این اقدام ارتش سوریه و متحدانش به عنوان نقطه عطفی در بحران سوریه به حساب می‌ آید.
به گزارش گروه بین‌الملل ، یکی از دستاوردهای مهم ارتش سوریه در سال 95 آزدسازی حلب از اشغال تروریست‌ها بود.

به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران این اقدام ارتش سوریه به عنوان نقطه عطفی در بحران سوریه به حساب می‌ آید.


حلب

شهر حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه به مدت 4 سال در اشغال تروریست‌ها قرار داشت و نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هم پیمانان خود موفق شدند اوایل ماه دسامبر این شهر را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.


حلب


فرماندهی ارتش سوریه در پی آزادسازی حلب بیانیه‌ای منتشر و در آن نوشت: به برکت خون شهدای پاک و قهرمانی و فداکاری نیروهای مسلح قهرمان و نیروهای هم پیمان و پایداری ملت دلاور سوریه فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه بازگشت امنیت و آرامش به شهر حلب را پس از آزادی از تروریسم و تروریست ها و خروج باقیمانده آنان از این شهر اعلام می نماید.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواست تا به منازلشان در شرق حلب بازگردند.


حلب


آزادسازی حلب و پیروزی بشار اسد و متحدانش در آزادی حلب را بسیاری از تحلیلگران فراتر از یک پیروزی و آن را یکی از عوامل تأثیرگذار بر سرنوشت جنگ سوریه عنوان کرده‌اند.

از جمله اثرات آزادسازی حلب این بود که توازن قدرت را به نفع ارتش سوریه و هم پیمانان آن تغییر داد و باعث سقوط مناطق تحت اشغال تروریست‌ها شد، علاوه بر این ازادسازی حلب بحران سوریه را به یک راه حل سیاسی نزدیک کرد و کم‌رنگ شدن نقش آمریکا در تحولات سوریه را بیشتر از گذشته آشکار کرد.


آزادسازی حلب نقطه عطفی در بحران سوریه/حلب چگونه پس از ماه‎‎ها درگیری آزاد شد؟

در پی آزادسازی حلب آتش بس فراگیری در سراسر سوریه از روز 30 دسامبر اجرایی شد.

به نظر می‌رسد آزادی حلب همان طور که برخی از مقامات سوریه نیز گفته‌اند یک پیروزی سیاسی است که سرنوشت حلب را خارج از معادلات جهانی و منطقه‌ای به سود سوریه و متحدان آن رقم زده است.


حلب


شکست تروریست‌ها در حلب که نقطه عطفی برای ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها نیز محسوب می‌شود، دور جدید شکست تروریست‌ها در دیگر مناطق سوریه را نیز در پی داشت چرا که آزادی حلب را می‌توان به عنوان شمارش معکوسی برای پایان کار تروریست‌ها در سوریه عنوان کرد.


آزادسازی حلب نقطه عطفی در بحران سوریه/حلب چگونه پس از ماه‎‎ها درگیری آزاد شد؟

پیروزی حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه به اذعان تحلیلگران جدی‌ترین شکست برای خشونت‌های به فرماندهی آمریکا در طول 15 سال اخیردر منطقه خاور میانه نیز محسوب می‌شود.

یکی از مقامات ارتش سوریه نیز با تشریح عوامل و دلایل پیروزی‌های ارتش سوریه، آمریکا را بزرگترین بازنده نبرد حلب عنوان کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *