غرضی: قطعا شانس پيروزی در انتخابات را دارم

10:52 - 14 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۰۳۸
غرضی گفت: شصت سال سابقه فعاليت من در اين کشور از روز روشن تر است هيچ زمانی را نمی‌توان اشاره کرد که من جزو جناح چپ و راست محسوب می‌شدم.
غرضی: قطعا شانس پيروزی در انتخابات را دارم به نقل از نامه نیوز، شصت سال سابقه فعاليت من در اين کشور از روز روشن تر است هيچ زماني را نمي توان اشاره کرد که من جزو جناح چپ و راست يا اصلاح طلب و اصولگرا محسوب مي شدم.

چتري که مي خواست بر سر انقلابيون کشور گسترانيده شود با برگزاري اولين جلسه مجمع عمومي خود به کما رفت. 21 شخصيتي که قرار بود نامزد نهايي جمنا از بين آنها انتخاب شود يکي پس از ديگري اعلام انصراف يا اعلام برائت از اين مجموعه مي کنند. سيد محمد غرضي کارنامه روشني در مناصب سياسي - دولتي دارد و سال 92 چهره اي متمايز در بين نامزدهاي انتخابات بود براي انتخابات رياست جمهوري سال 96 نيز اعلام کانديداتوري کرد.
با او به گفتگو نشستيم تا ببنيم چرا با وجودي که سبقه انقلابي بودن دارد به جبهه مردمي نيروهاي انقلاب که مدعي است چتري بر سر نيروهاي انقلابي است، نپيوسته است.

غرضي به دو نکته مبهم در اين جبهه اشاره کرد؛ نخست آنکه پشت پرده جمنا مشخص نيست و معلوم نيست چه کسي هزينه هاي گزافي همچون آوردن 3 هزار نفر از سراسر کشور را مي پردازد، ثانيا اسامي تشکل ها و مجموعه هاي سياسي اصالت ندارد و هيچ گاه نيز مردم اين اسامي را بر ماهيت آن مجموعه ها منطبق ندانستند و جمنا نيز از اين حقيقت مستثني نيست.

مشروح اين گفتگو را در ادامه بخوانيد.

شما براي نامزدي در انتخابات رياست جمهوري اعلام آمادگي کرديد، مجمع عمومي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي روز 5 اسفند برگزار و نام 21 نفر شخصيت سياسي مطرح شد تا از ميان آنها نامزد نهايي اين مجموعه انتخاب شود شما چرا در آن جمع حضور نداشتيد؟

شصت سال سابقه فعاليت من در اين کشور از روز روشن تر است هيچ زماني را نمي توان اشاره کرد که من جزء جناح چپ و راست يا اصلاح طلب و اصولگرا محسوب شده باشم.

جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي هم مي گويد چتري براي نيروهاي انقلابي در سراسر کشور است، پس مي تواند شامل شما هم بشود، اين طور نيست؟

کساني که براي خودشان اسم مي گذارند بايد حوصله کنند ببينند مردم اين اسم را با مُسمّا مي دانند يا خير. خود خوانده را راهي است دراز تا معلوم شود انقلابي هستند يا نيستند.

يعني شايد اينها خودشان بگويند انقلابي هستند اما مردم اين ادعا را از آنها نپذيرند؟

خودخوانده مثل احزاب جمهوري اسلامي، انقلاب اسلامي، مشارکت، توده يا نهضت آزادي است. اينها اسامي است که بزرگان براي خود مي گذارند اما اينکه اين اسم در جريان طولي و عرضي جامعه جايگاه پيدا مي کند تاکنون اين اتفاق نيفتاده است. يعني اسامي براي مجموعه ها انتخاب مي شود اما نه اثبات و نه تثبيت مي شود.

يعني جبهه مردمي نيروهاي انقلاب را يک مجموعه اي موسمي و فصلي براي انتخابات مي دانيد که تثبيت نخواهد شد؟

همه اين اسامي در طول سال هاي متمادي عمرشان بين 3 تا 5 سال بوده است.

و جبهه مردمي نيروهاي انقلاب نيز از اصل مستثني نيست؟

هيچ استثنايي نيست. اين اسامي است که عزيزان بر خود مي نهند با مفهوم تطبيق ندارد.

شاهد بوديم بعد از آن مراسم نامزدهاي 21 گانه يکي پس از ديگري دارند راه خودشان را جدا مي کنند آقايان نادران، ميرسليم، فتاح، سيدرضا تقوي و جليلي تاکنون چنين کردند چرا؟

من دلم مي خواد ببينم اين مجموعه را چه کس و کساني رهبري و نامگذاري کردند. چه کساني هزينه هاي مراسمي که 3 هزار نفر جمع شوند پرداخت کردند؟

شما خودتان يک فرد اجرايي بوديد فکر مي کنيد هزينه 3 هزار نفر را جمع کردند کرايه سالن، رفت و برگشت، شام، ناهار، اسکان و پذيرايي چقدر شود؟

تازه بخواهند از سراسر کشور افراد را جمع کنند و به تهران بياورند حساب هزينه اش سخت است. حالا شايد هزينه رفت و برگشت را خودشان داده باشند چون به جزئيات برگزاري مراسم دسترسي ندارم نمي توانم حساب و کتاب کنم اما اينکه اراده تشکيل اين مجموعه با چه کسي بوده است را کسي نمي داند؟

شما مي گوييد خبر نداريد چه کساني در پشت صحنه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب را ساماندهي کردند ...

بله همين طور است.

اما 10 نفرهيأت موسس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب يعني آقايان رحيميان، چمران، روستا آزاد، طالب زاده، آل اسحاق، محمد مهدي، حاجي بابايي، مرندي، خسروي وفا و خانم دستجردي مشخصند و گفتند فقط استارت يک کاري را زدند تا نيروهاي انقلابي را از سراسر کشور دور هم جمع کنند؟

اظهارات اشخاص شنيدني است اما اثباتي و تثبيتي نيست اما ما نمي دانيم در اين بين چه کسي پشت صحنه و چه کساني روي صحنه هستند.

شما در جايي گفتيد سال 92 آراي همه نامزدها تا سه شنبه منتهي به روز انتخابات يکسان بود، بعد از حمايت آقايان هاشمي، خاتمي، سيدحسن خميني آراي آقاي روحاني افزايش پيدا کرد و رئيس جمهور شد. با توجه به اينکه شما براي سال 96 نيز اعلام کانديداتوري کرديد فکر مي کنيد همچنان رأي شما و رأي آقاي روحاني در ابتداي رقابت انتخاباتي مساوي خواهد بود؟

در سال 92 مردم مي خواستند با دولت دهم فاصله بگيرند، نگران بودند که اتفاقي بيفتد و دولت آينده نيز مثل دولت گذشته باشد اما سال 96 ديگر چنين وضعيت وجود ندارد و مردم عملکردها را مي بينند بنابراين نامزدهايي که مي آيند بايد عملکرد داشته باشند و رضايت عامه را به دست بياورند.

يعني شانس برابر با آقاي روحاني مي بينيد که مي خواهيد نامزد شويد؟

من به عنوان سيدمحمد غرضي 60 سال است درباره احقاق حقوق ملي، انقلابي و اسلامي در همه حوزه ها اعم از سياسي، نظامي، اقتصادي و اجرايي حضور داشتم و حرف هاي خودم را براساس مباني مدنظرم زده ام. يک نکته اي که در سال 92 همه از صحبت هاي من پذيرفتند اين بود که تورم ضايع کننده حقوق عامه است. حالا اين حرف جا افتاده و همه مي گويند بايد با تورم مبارزه کرد. من تمام روش ها درباره اقتصاد، سياست داخلي و خارجي ناکام مي دانم مطمئن هستم که بايد اين روش ها عوض شود بنابراين بستر اجتماعي را تشويق مي کنم که بياييد به من رأي دهيد چون من با اين روش ها مخالفم و روش هاي گذشته کشور را به سرپناه منزل نرسانده بلکه در بيابان رها کرده است.

در کل شانس پيروزي براي خودتان در انتخابات رياست جمهوري سال 96 مي بينيد؟

قطعا مي بينم.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *