کاهش 3درصدی قیمت خودرو کافی نیست/ مجلس در مقابل گرانی کوتاه نمی‌آید

10:30 - 29 مرداد 1393
کد خبر: ۲۸۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه قیمت‌ خودرو در بازار باید به زمان پیش از گرانی‌ها باز گردد، گفت: قیمت‌ها به حدی بالا رفته است که با پایین آمدن 3درصدی آن اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و باید قیمت خودرو بیش از این کاهش یابد وگرنه مجلس با مصوبه‌ای این کار را خواهد کرد.

: عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه قیمت‌ خودرو در بازار باید به زمان پیش از گرانی‌ها باز گردد، گفت: قیمت‌ها به حدی بالا رفته است که با پایین آمدن 3درصدی آن اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و باید قیمت خودرو بیش از این کاهش یابد وگرنه مجلس با مصوبه‌ای این کار را خواهد کرد.

الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی میزان افزود: با توجه به اینکه رییس شورای رقابت از موضع خود عقب نشینی کرده و به اصطلاح حرف خود را پس گرفته است، منتظر هستیم تا ببینیم این کاهش قیمت از سوی خودروسازان چه موقع انجام خواهد گرفت.

به گفته دهقانی، اگر رییس شورای رقابت بر مبنای حرف‌شان قیمت ها را به حالت گذشته باز نگردانند، قطعا مجلس با یک مصوبه ای می‌تواند مصوبات غیرقانونی شورای رقابت را باطل کند.

وی ادامه داد: تا اعلام قیمتی از سوی خودروسازان، جلسه بازنگری تعیین قیمت نخواهیم داشت. البته
کمیسیون صنایع و معادن هم تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت تمام محصولات به کار خواهد گرفت.

گفتنی است، در حالی که رئیس شورای رقابت در روز 26 مرداده ماه با قاطعیت از تغییر نکردن قیمت خودرو خبر داده بود، اما در فاصله‌ی دو روز موضع خود را تغییر داد و اعلام کرد که قیمت خودروهای پر تولید 3 درصد کاهش می‌یابد.

رضا شیوا با بیان اینکه به خودروسازان توصیه کردیم با توجه به افزایش تولید در ماه های اخیر و سودآوری این شرکتها قیمت برخی محصولات خود را کاهش دهند، گفته، خودروسازان با این اعلام موافقت کرده و به زودی شاهد کاهش قیمتها خواهیم بود.

همچنین علی علیلو با تشکر از شورای رقابت و خودروسازان در کاهش 3 درصدی قیمت خودرو، گفته، نمایندگان مجلس در روند جلسات متعدد با خودروسازان و شورای رقابت بر افزایش غیر منطقی قیمت خودرو تأکید دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *