سهم ٥٠ درصدی مالیات بر ارزش افزوده در درآمدهای مالیاتی

10:35 - 11 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۱۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس كل سازمان امور مالیاتی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در دست اصلاح قرار دارد، قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده مطرح و در اجرای آن گزارشاتی ارائه شد كه این به معنی رشد درآمدهای مالیاتی کشوراست.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، تقوی نژاد در دهمین همایش سیاست های مالی و مالیاتی گفت: در اقتصاد مقاومتی به دنبال تحریم ها در بند ١٧ اقتصاد مقاومتی به اصلاح درآمدهای مالیاتی اشاره و به این موضوع تاكید شده است.

وی ادامه داد: بحت تامین صددرصدی بودجه دولت از درآمدهای مالی مطرح و به آن اشاره شده و ٧ درصد از بخش درآمدهای دولت به بخش مالیاتی اختصاص داده شده است.

رئیس كل سازمان امور مالیاتی تصریح كرد: تلاش می‌كنیم به سمت موعدیان جدید حركت و در سال جاری ٣٠٠ هزار موعد شناسایی و حدود ٣ تا ٤ هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی در سال جاری شناسایی شده است.

تقوی نژاد گفت: سهم درآمدهای مالیاتی به ٤٠ درصد در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس كل سازمان امور مالیاتی اظهار كرد: حدود ٤٠ درصد اقتصاد كشور از پرداخت مالیات معاف هستند و در مجموع اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

تقوی نژادگفت: مالیات صفر برای اولین بار در كشور مطرح شده  و شرایط آن درسایت ارائه صورت های مالی سازمان مالیاتی است.

وی ادامه داد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در دست اصلاح قرار دارد، قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده مطرح و در اجرای آن گزارشاتی ارائه شد كه این به معنی رشد درآمدهای مالیاتی است و این موضوع ٥ سال آزمایشی بوده و محموع درامدهای ارزش افزوده بیش از ٥٠ درصد درآمدهای مالیاتی است.

رئیس كل سازمان امور مالیاتی توضیح داد: ١٥٠ كشور در جهان دریافت  مالیات را اجرا می كنند و نباید با این موضوع مخالفت شود زیرا به رشد درآمدهای مالیاتی دولت منجرشده  و وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش می‌دهد.

تقوی نژاد گفت : حدود ١٥ تا ١٦ میلیارد تومان عوارض دریافت می كنیم و از ابتدای سال ٩٦ باید از افراد شناسایی شده در این زمینه مالیات بیشتری دریافت شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در سامانه جامع مالیاتی از سامانه‌های دیگر مانند سامانه‌های مبارزه با پولشویی نیز کمک گرفته شده، گفت: در 4 ماه اخیر 220 تراکنش مشکوک احصاء شد که بر اساس اصول مدیریت ریسک 90 مورد آن رسیدگی شده و در نتیجه آن مشخص شد که 13 مورد آن مالیات خود را پرداخت کرده و در این بین 77 پرونده جدید مالیاتی که در واقع دارای فرار مالیاتی بودند کشف شد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: از این 77 پرونده جدید 990 میلیارد تومان مالیات اخذ شده که این رقم برابر با مالیاتی است که یک میلیون و 700 هزار مودی به صورت معمولی پرداخت می‌کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *