رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حادثه پلاسکو نمادی از توجه نکردن به مسئولیت اجتماعی در محیط کار بود/ تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی در شورای شهر

17:55 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۵۸۹
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در حادثه پلاسکو شاهد بودیم که به هیچ وجه به موضوع مسئولیت اجتماعی در محیط کار توجه نشده بود.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،  فاطمه دانشور در همایش مسئولیت اجتماعی و بهبود فضای کسب و کار گفت: هر بنگاهی می خواهد مسئولانه و براساس اصول اخلاقی کسب درآمد کند لازم است به جایگاه مسئولیت اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشد.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی در رهبری و فرآیندهای درون سازمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت مسئولیت اجتماعی در محیط کار اظهار کرد: حادثه پلاسکو نمادی از توجه نکردن به مسئولیت های اجتماعی در محیط کسب و کار بود زیرا مالکان ساختمان پلاسکو به هیچ وجه بحث ایمنی را مورد توجه قرار نداده بودند.

دانشور از تصویب طرح مسئولیت اجتماعی در شورای شه تهران خبر داد و اظهار کرد: در شورای چهارم شهر تهران طرح مسئولیت اجتماعی به تصویب اعضا رسید و مقرر شد پیمانکاران شهرداری اجازه بهره گیری از کودکان کار را نداشته باشند.

وی با تاکید بر رعایت نشدن مسئولیت اجتماعی در محیط زیست در بسیاری از نقاط کشور خاطرنشان کرد: در این رابطه شهر اهواز نماد بسیار خوبی است زیرا در این شهر با وجود پالایشگاه بزرگ توجهی به محیط زیست و همچنین سلامت مردم نمی شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران خواستار تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی در بنگاه های اقتصادی و شرکت ها شد و گفت: باید در بنگاه ها و شرکت ها کمیته ای تحت عنوان مسئولیت اجتماعی راه اندازی شود تا از این طریق شرایط برای کارکنان بنگاه ها و همچنین سایر ذینفع ها  بهبود پیدا کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *