رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش فقر با پرداخت یارانه میسر نمی شود / توجه فضیلت افراد در بنگاه های اقتصادی یک الزام است

17:54 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۵۸۴
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بدون شک کاهش فقر در جامعه با پرداخت یارانه میسر نمی شود و باید راهکارهای دیگری در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،  غلامحسین شافعی در همایش مسئولیت اجتماعی و بهبود در فضای کسب و کار گفت: یافته های علمی نشان می دهد که نقش احساسات و عواطف مثبت نقش تاثیر گذار تری در کنار عوامل منطقی همانند هوشمند بودن و تبحر دارند.

وی افزود: اینکه عامل توفیق رهبران بنگاه های اقتصادی در چه مسائلی نهفته است به دو عامل هوشمندی و همچنین عواطف مثبت بستگی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر بی تاثیر بودن پرداخت یارانه درراستای کاهش فقر اظهار کرد: کمک به افراد جامعه هیچگاه از طریق پرداخت یارانه موثر نبوده است و با این روش نمی توان جامعه ای عاری از افراد فقیر داشت.

شافعی با ابیان اینکه رهبران کارآفرین افرادی هستند که از ضریب احساسی بالایی برخوردار بوده اند تصریح کرد: بین 70 تا 80 درصد رهبران اقتصادی جامعه افرادی هستند که از ضریب احساسی بالایی برخوردار بوده و ضریب هوشی آنها چندان بالا نیست.

وی در خصوص وضعیت بنگاه های اقتصادی ایران گفت: مسئولیت های اجتماعی در بنگاه های اقتصادی باید مورد توجه قرار گرفته و مدیران باید بین انسان و کالا، انشان را انتخاب کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه در بنگاه های اقتصادی باید فضیلت در کنار معیشت دیده شود اظهار کرد: در صورتی که در بنگاه های اقتصادی به فضیلت کارکنان در کنار معیشت آنها توجه شود وضعیت نیروها بهبود پیدا خواهد کرد.

شافعی در خصوص نحوه فعالیت بنگاه های نیکوکاری در کشور اذعان کرد: باید  اندیشه نیکوکاری به جای کار نیکو انجام دادن در اولویت قرار گرفته تا در این شرایط انگیزه لازم برای افراد جهت انجام فعالیت های مرتبط با نیکوکاری فراهم شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *