اجرای عملیات «مین روبی» توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش

17:20 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۵۸۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش دریایی ولایت 95، عملیات مین روبی صوتی و مغناطیسی توسط بالگردهای مین‌روب نیروی دریایی ارتش انجام شد.
رزمایش ولایت 95
به گزارش گروه سیاسی ، در دومین روز از رزمایش ولایت 95، عملیات ترکیبی مین روبی به صورت صوتی و مغناطیسی توسط بالگردهای مین روب یگان هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در منطقه رزمایش با موفقیت انجام شد.

این تکنولوژی که تا پیش از این تنها در انحصار برخی کشورها بود اکنون به دست کارکنان توانمند هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در اختیار کشور جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته است.

عملیات مین روبی در دریا از سخت ترین انواع عملیات‌ها توسط بالگرد بوده و در ابعاد مختلف با حساسه‌های متفاوت بصورت تکی و ترکیبی تمامی مین‌های کاشته شده در دریا را منهدم و بسترهای ایجاد آبراه امن جهت تردد ناوهای جنگی و شناورهای تجاری را فراهم می‌کند.

گفتنی است در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95، یگان‌های شناور مستقر در منطقه عمومی رزمایش در فواصل دور دست تا مدار 10 درجه نسبت به تامین امنیت خطوط کشتیرانی و اسکورت شناورهای تجاری و نفتکش عبوری در منطقه اقدام کردند.

به طور همزمان در محدوده‌ای به وسعت 2 میلیون کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند تمرینات مرتبط با تامین ایمنی شناورهای عبوری به ویژه مبارزه با پدیده دزدی دریایی انجام شد.

همچنین ناوشکن چند منظوره جمهوری اسلامی ایران «جماران» در قالب یکی از ناوگروه‌های مستقر در مدار 20 درجه شمالی به ماموریت می‌پردازد که دارای قابلیت‌های کشف، شناسایی و انهدام همزمان اهداف سطحی، زیرسطحی و پروازی است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *