اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب با الگوگیری از منشور کیفیت آب

0:15 - 10 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۵۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل آبفای استان تهران در سومین نشست سالانه کارگروه‌های اجرایی نظام‌نامه مدیریت جامع کیفیت آب اعلام کرد منشور کیفیت آب پیوست تمام پروژه‌های آب و فاضلاب شده است.
محمد پرورشبه گزارش گروه اقتصاد  به‌ نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد پرورش گفت: تمام موافقت‌نامه‌ها و پروژه‌ها بر اساس منشور کیفیت آب اجرا می‌شوند و بدون آن هیچ پروژه‌ای اجرا نمی‌شود.

پرورش با بیان این‌که کمیت و کیفیت آب لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای در کنار هم کیفیت و کمیت آب را فراهم می‌کنند زیرا در نقطه هدف ماموریت‌هایی برای این شرکت‌ها تعریف شده است تا کمیت و کیفیت آب را هم‌زمان تأمین کنند.

او افزود: یکی از مواردی که کیفیت آب را به چالش می‌کشد فاضلاب است از این رو باید تلاش کنیم موضوع تصفیه فاضلاب را در سراسر کشور به سرانجام قابل قبولی برسانیم.

او تاکید کرد: موضوع کیفیت ربطی به بزرگی و کوچکی شهرها ندارد و در تمام نقاط باید استانداردهای لازم رعایت شود.

پرورش گفت: در تلاشیم کیفیت آب تمام شهرهای استان تهران را در استان تهران پایدار کنیم.

پرورش با بیان این‌که پیش‌گیری ارزان‌تر است گفت: اگر در همان نقطه مبدأ به تمام جوانب پروژه‌ها توجه کنیم یا پیش از حادثه اصلاح شبکه انجام دهیم، هزینه‌ها گاهی به یک‌پنجاهم کاهش می‌یابد.

او افزود: اگر به موقع پیش‌گیری نکنیم و در مبدأ کار را درست انجام ندهیم به نقطه‌ای می‌رسیم که باید هزینه‌ها و پروژه‌های هزار میلیاردی برای جبران و رفع کاستی‌ها اجرا کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *