رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

موضع وزارت ورزش در قبال تحریف تاریخ توسط جمهوری آذربایجان چیست؟/ ورزش زورخانه‌ای برای ایران است

15:03 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۴۸۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سایت رسمی بازی‌های کشورهای اسلامی که قرار است در جمهوری آذربایجان برگزار شود ورزش زورخانه‌ای را متعلق به کشور جمهوری آذربایجان دانسته است.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، پس از تلاش جمهوری آذربایجان برای مصادره ورزش چوگان، این بار مسئولان این کشور دست روی یک رشته اصیل دیگر ایرانی گذاشته‌اند.
 
قرار است بازی‌های کشورهای اسلامی در کشور جمهوری آذربایجان برگزار شود و در سایت رسمی این مساببقات توضیحاتی درباره مسابقات و همچنین تاریخچه رشته‌های ورزش منتشر شده است و نکته تاسف‌آور و البته جالب توجه این که ورزش زورخانه‌ای را متعلق به کشور جمهوری آذربایجان دانسته است.
 
ورزشی که اصالتش مربوط به کشورمان است و پوریای ولی که نماد این رشته ورزشی محسوب می‌شود در خوی متولد شده و در همان شهر هم درگذشت.
 
حدود 3 ماه دیگر بازی‌های کشورهای اسلامی آغاز خواهد شد، بازی‌هایی که با یک جعل تاریخی بزرگ همراه خواه بود و مشخص نیست مهرعلیزاده که متولی ورزش پهلوانی و زور‌خانه‌ای دنیا است چه خواهد کرد.
 
در این میان اتخاذ یک تصمیم قاطع از سوی مسئولان ورزش کشور می‌تواند پاسخی منطقی به تصرف ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای توسط جمهوری آذربایجان باشد. بدون شک اگر این تحریف تاریخ توسط برگزارکنندگان مسابقات اصلاح نشود شرکت ورزشکاران ایران در چنین مسابقاتی به منزله تایید آن خواهد بود. باید دید در روزهای آینده سلطانی‌فر و همکارانش در وزارت ورزش در واکنشی در قبال اقدام مسئولان برگزاری بازی‌های  کشورهای اسلامی خواهند داشت.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *