رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نوه ناصر لشگر خانه پدربزرگ را اقامتگاه بوم گردی کرد

15:36 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۴۲۳
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت:خانه تاریخی "ناصر لشكر" با قدمت بیش از 150 سال به‌عنوان نخستین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان دامغان راه‌اندازی شد.
نوه ناصر لشگر خانه پدربزرگ را اقامتگاه بوم گردی کردمعصومه داودیان افزود:اولین مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در دامغان برای عمارت ناصر لشکر در روستای عباس‌آباد صادر شد.

وی گفت:این خانه با قدمت بیش از یک‌و‌نیم قرن با حفظ بافت سنتی خود در شش کیلومتری جنوب شهرستان دامغان در قلعه روستای عباس‌آباد واقع است.

داودیان با اشاره به اینكه این عمارت دارای بادگیر و برج نظامی و متعلق به دوره قاجار است، افزود:این خانه متعلق به عباس‌خان ناصریان از فعالان نظامی دوره قاجار بود که از سوی مظفرالدین‌شاه به‌دلیل سرکوب شورش ایل باصری لقب "ناصر لشکر" گرفت.

وی گفت:ساخت گرمابه و تکیه در عباس‌آباد و ایجاد امنیت در منطقه شمال دامغان از فعالیت‌های ناصر لشكر  بود كه پس از در گذشت در امامزاده جعفر (ع) دامغان به خاک سپرده شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت:در حال حاضر این عمارت تاریخی با مدیریت محمد علی ناصریان نوه ناصر لشكر به‌عنوان اقامتگاه بوم‌گردی راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام/ 


برچسب ها: صنایع دستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *