رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محله نیروگاه قم کجاست؟/ تاکید رهبر انقلاب بر آبادانی نیروگاه

20:00 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۴۱۲
نیروگاه محله ای است که رهبر معظم انقلاب نیز در سفرشان به قم به نام آن اشاره کرده اند.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ، روز هفتم اسفندماه روزنامه "شاخه سبز" قم با انتشار مطلبی در قالب طنز به مردم محله "نیروگاه قم" توهین کرد و نسبت های ناروایی به مردم این محله از شهر قم روا داشت.
 
انتشار خبر توهین آمیز روزنامه قمی واکنش ها و انتقادات بسیاری را در میان داشت و حتی پای مجلس شورای اسلامی را به میان کشید.

در جلسه علنی صبح امروز مجلس، تعدادی از نمایندگان به اقدام روزنامه قمی واکنش نشان دادند.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در نشست علنی امروز (دوشنبه 9 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی از وزیر ارشاد خواست با فوریت جلسه هیات نظارت بر مطبوعات را تشکیل و برابر قانون مطبوعات به این موضوع رسیدگی کند

همچنین 136 نماینده مجلس نیز در تذکر کتبی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تشکیل هیات نظارت بر مطبوعات و برخورد صریح با روزنامه شاخه سبز جهت توهین آشکار به مردم شهرستان قم و منطقه نیروگاه که موجب بروز تفرقه و قومیت گرایی شده است.
 
محله نیروگاه قم کجاست؟/ تاکید رهبر انقلاب بر آبادانی نیروگاه 

در نهایت نیز دادستان عمومی و انقلاب قم عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی از توقیف روزنامه قمی خبرداد و با بیان اینکه در پی اهانت یک روزنامه استانی به اهالی شریف منطقه نیروگاه دادستانی برای عاملان اهانت به منطقه نیروگاه تشکیل پرونده داده است، گفت: اجازه نخواهیم داد که قلم تفرقه در قم تیتر شود و دادستانی با این روزنامه خاطی برخورد خواهد کرد و برای این موضوع در دادستانی تشکیل پرونده شده است.

کاهه با بیان اینکه روزنامه با دستور قضایی توقیف شده است، گفت: همچنین قرار بازداشت برای مدیرمسئول این رورزنامه صادر شده است.

اما محله نیروگاه قم کجاست؟
 
نیروگاه متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه قم است، مقام معظم رهبری در سفر به قم به تنها محله ای که مستقیما اشاره کردند و نسبت به رسیدگی به محرومیت های آن تاکید کردند همین منطقه نیروگاه بود.
 
حضرت آیت الله خامنه ای در بیانات دیدار مسئولان اجرائی استان قم‌ در تاریخ 05/08/89 فرمودند:  مسئله‌ مناطق محروم قم که اشاره شد و آقایان در بیاناتشان فرمودند - هم آقای استاندار، هم آقای معاون اول محترم - بسیار مهم است؛ همین مناطقی که اسم آوردند و بعضی از مناطقی که اسم نیاوردند. در قم مناطق محرومی هستند با جمعیت زیاد، آن هم با مردمی عاشق و مشتاق انقلاب. همین منطقه‌ی نیروگاه که گفتند، با همه‌ی محرومیتهائی که دارد، مردم آنجا جزو مشتاق‌ترین و علاقه‌مندترین مردم در جهت انقلاب و در جهت آرمانهای انقلابند؛ این را ما اطلاع داریم. در دوران دفاع مقدس هم همین جور بوده، بعد از آن هم تا امروز همین جور بوده است. یا محله‌ی شاه ابراهیم و محلات دیگری که محلات فقیر و عقب‌مانده‌ی قم هستند، باید با رویکرد امور رفاهی، بهداشتی، آموزشی و خدماتی، یک فکر اساسی برای این محلات بشود؛ یک حرکت دفعی انجام بگیرد تا بعد ان‌شاءالله به روال معمولی بیفتد. 
 
رهبر انقلاب نیروگاه قم 
 

محله‌ای با بیش از 450 هزار نفر جمعیت در غرب قم که بیشتر قسمت‌هایش قدمتی بیش از 50 سال ندارد و مهاجران از قومیت‌های مختلف را در خود جای داده است. مهاجرت بی رویه مردم به این مناطق و خارج شدن از محدوده شهر برای ساخت و ساز خارج از مسیری که شهرداری برایشان تعریف می کند. این محله نزدیک به دکل های برق قرار که باعث آسیب پذیری فضای شهری شده است.

به گفته مسئولین، بزرگترین مراسم عزاداری در قم در مناطق نیروگاه و آذر انجام می‌شود، فعالیت‌های سیاسی در این مناطق بیشتر است و مردم این مناطق همواره در صحنه‌های مختلف انقلاب حاضرند، ولی از نظر زیرساخت‌های مورد نیاز محروم هستند.
 
نیروگاه قم 


برچسب ها: نیروگاه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *