رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راه جوانگرایی در تیم ملی بدمینتون، حذف ملی‌پوشان بالای 30 سال نیست/ 2 سال است مسابقات قهرمانی کشور برگزار نمی‌شود

12:45 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۳۹۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
ملی‌پوش اسبق بدمینتون ایران گفت: به نظر من راه جوانگرایی این نیست که بازیکنان باتجربه را از تیم ملی حذف کنند.
علی شاه‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص عملکرد فدراسیون بدمینتون اظهار داشت: در وهله اول باید بگویم که قصد ندارم انتقداتی نسبت به فدراسیون بدمینتون انجام دهم و صحبت‌هایی که انجام می‌دهم، نظر و پیشنهاداتی است که فکر می‌کنم می‌تواند به بدمینتون ایران کمک کند.
 
وی با اشاره به قانون کنار گذاشتن بدمینتون‌بازان بالای 30 سال از تیم ملی تصریح کرد: من مدت‌هاست به صورت حرفه‌ای بدمینتون بازی نمی‌کنم اما فدراسیون باید در قانون حذف بدمینتون‌بازان بالای 30 سال از تیم ملی یک تجدیدنظر انجام دهد. به نظر من راه جوانگرایی این نیست که بازیکنان باتجربه را از تیم ملی حذف کرد. بلکه یک بدمینتون‌باز جوان باید به حدی قوی باشد که با حذف ملی‌پوشان باتجربه بتواند به تیم ملی راه پیدا کند.
 
ملی‌پوش اسبق بدمینتون ایران در خصوص وضعیت بدمینتون‌بازان کشورمان در رنکینگ جهانی این رشته گفت: ما در رنکینگ جهانی بدمینتون وضعیت خوبی نداریم و فکر کنم بهترین بدمینتون‌باز مرد کشورمان پایین‌تر از رده 520 دنیا قرار دارد.
 
شاه‌حسینی ادامه داد: بدمینتون‌بازان کشورمان باید آزادی عمل بیشتری برای شرکت در تورنمنت‌های خارجی داشته شوند و در حال حاضر فدراسیون این اجازه را به آنها نمی‌دهد که در این تورنمنت‌ها شرکت کنند. تا زمانی که‌ آنها در تورنمنت‌های خارجی شرکت نکنند، نمی‌توانند امتیازات لازم را برای راهیابی به مسابقات جهانی کسب کنند.
 
وی با اشاره به این که در سال جاری و سال گذشته مسابقات بدمینتون قهرمانی کشور برگزار نشد، اظهار داشت: تنها مسابقاتی که برگزار شد مسابقات رنکینگ بود که در این مسابقات تعداد محدودی می‌توانستند شرکت کنند. البته تا جایی که اطلاع دارم فدراسیون با محدودیت‌های مالی روبرو است و شاید اگر این محدودیت‌ها نبود این مسابقات برگزار می‌شد.
 
ملی‌پوش اسبق بدمینتون ایران افزود: یک قانون دیگر که باید درباره آن تجدیدنظر شود قانون عدم شرکت بدمینتون‌بازان در هر دو بخش تک نفره و دوبل است. در حالی که در دنیا یک بدمینتون‌باز می‌تواند هم در انفرادی و هم در دوبل مسابقه دهد.
 
شاه‌حسینی در خصوص اردوهای تیم ملی بدمینتون گفت: ما در جریان سال نهایتاً 70 روز اردو داریم که این مدت نمی‌تواند برای تیم ملی کافی باشد. اگر شرایط برای برگزاری اردوهای متمرکز مهیا نیست باید به ملی‌پوشان برنامه تمرینی داده شود تا در شهرهای‌شان به تمرین بپردازند. البته هیئت‌های استان‌ها باید به لحاظ امکانات تجهیز شوند تا ملی‌پوشان مشکلی برای تمرین نداشته باشند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون در بحث جوانگرایی عملکرد خیلی خوبی داشته و در مسابقات جام فجر حدود 60 درصد بدمینتون‌بازان کشورمان، جوان و نوجوان بودند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *