جزئیات برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی/ ثبت یک NGO ویژه زنان سرپرست خانوار

11:32 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۳۴۷
رئیس ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران جزئیات برگزاری دهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی را تشریح کرد.
جزئیات برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی/ ثبت یک NGO ویژه زنان سرپرست خانواربه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، فهیمه فیروزفر در نشستی که به مناسبت برگزاری دهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی برگزار شد گفت: از روز سیزدهم تا بیست و سوم اسفند ماه دهمین دوره نمایشگاه زنان تولید ملی را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه نیز همانند ادوار قبلی تمام غرفه داران را فروشندگان تولیدات ملی تشکیل می دهند.

رئیس ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به افزایش سخت گیری ها در رابطه کالاهای عرضه شده در نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار کرد: سخت گیری ها را افزایش داده ایم و بر همین اساس تولید کنندگانی که در دوره گذشته اقدام به فروش کالاهای غیر ایرانی کرده اند از حضور در نمایشگاه محروم و اجازه شرکت در دهمین دوره نمایشگاه را پیدا نکرده اند.

فیروزفر تاکید کرد: به دنبال این هستیم که با برگزاری نمایشگاه های این چنینی واسطه ها را حذف کرده تا مردم بتوانند جنس مرغوب ایرانی با قیمت مناسب خریداری کنند.

وی از حضور دو تن از اساتید یکی از دانشگاه های پاریس به منظور ارائه آموزش های لازم به زنان سرپرست خانوار خبر داد و تصریح کرد: مقرر شده دو تن از اساتید یکی از دانشگاه های پاریس در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کرده و طی دو روز آموزش های لازم را به تولید کنندگان ایرانی ارائه دهند.

رئیس ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به بازدید نمایندگان سازمان ملل از ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری گفت: چندی پیش نمایندگان سازمان ملل از ستاد توانمند سازی زنان شهرداری تهران بازدید کرده و این نمایندگان از چرخ شهرداری تهران برای زنان سرپرست خانوار استقبال کردند.

وی افزود: نحوه فعالیت ما در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تنها توانمندسازی اقتصادی نیست و ما مباحث فرهنگی و همچنین اجتماعی زنان را نیز در دستور کار داشته و برای آن برنامه ریزی می کنیم.

فیروزفر توانمندسازی زنان را یک الزام دانست و تصریح کرد: اگر قرار است برای زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی شود این برنامه ریزی باید در قالب توانمند شدن زنان و خروج آنها از شرایط بد اقتصادی باشد.

رئیس ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران از تهیه دو جلد کتاب از زندگینامه زنان سرپرست خانوار توانمند شده خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر دو جلد کتاب از زندگینامه زنان سرپرست خانوار که به مرحله توانمندی رسیده اند تهیه شده و در نمایشگاه از این کتاب ها رونمایی خواهد شد.

وی افزود: این کتاب ها می تواند راهنمای بسیار خوبی برای زنان سرپرست خانواری باشد که اکنون در شرایط مناسب قرار ندارند و با برخی راهنمایی ها می توانند شرایط زندگی خود را تغییر دهند.

فیروزفر در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور شبکه ای کردن فعالیتهای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت شهرداری تهران گفت: به دنبال این هستیم که در مدت زمان باقی مانده از حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران در این مسند فعالیتهای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری را در قالب یک شبکه ساماندهی کنیم.

رئیس ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران ادامه داد: مقرر شده با راه اندازی یک NGO زنان سرپرست خانوار تحت حمایت شهرداری به صورت سازماندهی شده به فعالیت خود ادامه داده تا بتوانند در آینده مجموعه ستاد را نیز هدایت کنند.

وی  با ارائه آماری از تعداد غرفه های راه اندازی شده در دهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار کرد: در دهمین دوره نمایشگاه 74 غرفه شامل 24 غرفه زنان ،‌ 13 غرفه ویژه مردان، 7 غرفه مشترک کالاهای زنانه و مردانه،‌ 13 غرفه البسه کودکان،‌ 4 غرفه کالای خواب،‌ 3غرفه کالای حجاب و ... راه اندازی شده است.

فیروزفر با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته در دوره قبل نمایشگاه زنان و تولید ملی تصریح کرد: در دوره گذشته نمایشگاه پس از نظر سنجی صورت گرفته مشخص شد 52 درصد خریداران مردان و 48 درصد زنان بودند که این نشان دهنده استقبال مردم و به ویژه مردان از نمایشگاه زنان و تولید ملی است.

رئیس ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با بیان اینکه مقرر شده در پایان نمایشگاه از 3 تولید برتر تجلیل شود گفت: طی مذاکرات مختلفی که با مسئولان وزارت کار و وزارت صنعت داشتیم مقرر شد پس از پایان نمایشگاه از سوی این دو وزارتخانه از تولید کنندگان برتر تقدیر شود.

وی از مشارکت 2975 زن در دهمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی خبر داد و بیان کرد: 2975 زن در این دوره از نمایشگاه کار پشتیبانی وتولید کالاهای عرضه شده در نمایشگاه را بر عهده دارند.

فیروزفر افزود: در کنار زنان سرپرست خانوار قرار شده از فرزندان این زنان نیز برای برپایی نمایشگاه و همچنین راه اندازی غرفه ها کمک گرفته شود.

رئیس ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور راه اندازی یک اپلیکیشن خاطر نشان کرد: قرار شده تا پایان خرداد ماه یک اپلیکیشن راه اندازی شده تا در قالب آن زنان سرپرست خانوار بتوانند با خیرین و همچنین افرادی که نظر فرهنگی می کنند در ارتباط مستقیم باشند.

وی تاکید کرد: در این دوره از نمایشگاه تولید کنندگان حداقل سود را از شهروندان دریافت خواهند کرد و اعتقاد ما این است که کالای با کیفیت می تواند حجم خرید را افزایش دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *