رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدارهای آمریکا به نیروی هوایی عراق بی نتیجه ماند/ بمباران مواضع داعش با هماهنگی دولتهای عراق و سوریه انجام شد

21:13 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۳۳۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: اقدام نیروی هوایی عراق در بمباران مواضع داعش علی رغم هشدارهای آمریکایی ها صورت گرفت.
نیروی هوایی عراق
حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به عملیات نیروی هوایی عراق در خاک سوریه و بمباران مواضع داعش در این کشور، اظهار کرد: اقدام نیروی هوایی عراق برای بمباران مواضع داعش در داخل خاک سوریه اقدامی کاملا پیشگیرانه و در جهت قطع ارتباط لجستیکی داعش در رقه و موصل است.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزاتی که داعش دریافت می کند از طریق خاک سوریه به موصل منتقل می شود، افزود: اقدام اخیر نیروی هوایی عراق، اقدامی کاملا حساب شده بود که می تواند به تضعیف پایگاههای لجستیکی داعش منجر شود.

هانی زاده ادامه داد: نباید از این نکته غافل شد که با ارتباطاتی که داعشی ها از طریق مرز تلعفر و قائم به سوریه دارند، امکان بازسازی نیروهای داعش در موصل عراق وجود دارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین با بیان اینکه بمباران مواضع داعش در داخل خاک سوریه در چهارچوب رایزنی های دو دولت قانونی سوریه و عراق رقم خورده است و اقدامی یکطرفه از جانب عراق نبوده است، تاکید کرد: این اقدام کاملا در راستای منافع عراق و حفظ امنیت ملی این کشور در برابر تجاوزهای داعش صورت گرفت و قطعا نتایج مثبت آن در آینده قابل مشاهده خواهد بود.

هانی زاده در پایان با بیان اینکه کل عملیات اخیر توسط نیروی هوایی عراق طراحی شده بود و آمریکایی ها نقشی در آن نداشتند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به طور کلی مایل نیستند پایگاههای لجستیکی داعش در سوریه و عراق منهدم شوند تا از این طریق همچنان راه گریزی برای تکفیری های داعش وجود داشته باشد؛ اقدام نیروی هوایی عراق در بمباران مواضع داعش علی رغم هشدارهای آمریکایی ها صورت گرفت. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *