شمخانی: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان عامل رفع رکود و بیکاری است

10:36 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۳۱۲
دسته بندی: سیاست
دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه رشد علمی و پیشرفت های مرتبط با آن قدرت ساز و امنیت آفرین هستند تاکید کرد؛ مجاهدت یک رزمنده که در صف مقدم دفاع از امنیت کشور تلاش می کند با دانشجو و کارآفرینی که در عرصه علم و تولید فعالیت می کند در مسیر ایجاد اقتدار و امنیت برای کشور قرار دارد.
شمخانی

به گزارش گروه سیاسی  به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز با حضور درچهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از محصولات تولید شده از سوی بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور بازدید کرد.


وی دراین مراسم  با اشاره به تاثیر گذاری بی بدیل توسعه علمی در روند شتاب اقتصادی کشور گفت؛ رشد و شکوفایی فعالیتهای علمی و فناوری در نسل جوان کشور به ویژه در میان بسیجیان مثال زدنی و قابل تحسین است.

دریابان شمخانی افزود؛ تنوع و گستردگی دستاوردهای علمی و پیشتازی نسل جوان تحصیلکرده در این عرصه نشان می دهد که می توان چون سالهای دفاع مقدس از ظرفیت های جوانان در عرصه های مختلف  استفاده نمود و با اعتماد و اتکا به همین نخبگان جوان ، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کرد.

وی عملکرد بسیج در مسیر اقدام و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی را قابل قبول عنوان کرد وخاطر نشان ساخت؛ فرهنگ ،تفکر و رفتار بسیجی به همراه مدیریت جهادی دو بازوی پرتوان به منظورایجاد جهش در عرصه های علمی و فناوری است و این رویکرد بایستی به صورت فراگیر در سراسر کشور و در میان تمام اقشار و گروه های جامعه مفهوم سازی شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه رشد علمی و پیشرفت های مرتبط با آن قدرت ساز و امنیت آفرین هستند تاکید کرد؛ مجاهدت یک رزمنده که در صف مقدم دفاع از امنیت کشور تلاش می کند با دانشجو و کارآفرینی  که در عرصه علم  و تولید فعالیت می کند در مسیر ایجاد اقتدار و امنیت برای کشور قرار دارد.

شمخانی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات اجتماعی با توسعه فرهنگ کار و تقویت روحیه جهادی در فعالیت های اقتصادی افزود:  حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد و تکیه بر استعدادها و ذهن ها به جای تمرکز صرف بر منابع زیرزمینی کلید رفع آسیب های شکننده چون رکود، بیکاری  و توسعه نیافتگی است .

نماینده مقام معظم رهبری با ابراز خرسندی از تلاش های صورت گرفته در دانشگاه آزاداسلامی و ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان و محققان در عرصه های مختلف تصریح کرد؛ با توجه به تخصصی بودن تهدیدها و آسیب های نوین، برای حل آن نیز باید از ظرفیت های علمی و روحیه بسیجی بهره گیری نمود تا نتایج  مطلوب و متناسب با نیازمندی های حیاتی کشور حاصل شود.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *