نوزادان در سیستان و بلوچستان با سوء تغذیه به دنیا می آیند/ کاهش مشکلات درمانی اقشار ضعیف با بیمه سلامت

8:00 - 10 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۲۸۳
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه نوزادان زیادی در استان سیستان و بلوچستان با سوء تغذیه به دنیا می آیند و این معضل در سطح استان فراگیر است.

نوزادان در سیستان و بلوچستان با سوء تغذیه به دنیا می آیند/ کاهش مشکلات درمانی اقشار ضعیف با بیمه سلامتعلی اوسط هاشمی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: معضل سوء تغذیه در استان سیستان و بلوچستان بسیار جدی است و برای برطرف کردن این مشکل نیازمند حمایت های تمام نهادها هستیم.

وی افزود: مشکل سوء تغذیه در میان مادران باردار استان سیستان و بلوچستان بسیار جدی است و بدون شک مادران دارای سوء تغذیه، نوزادانی با این مشکل را به دنیا می آورند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تغذیه نامناسب بخش قابل توجهی از مردم استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: جدی ترین مشکلی که اکنون در سطح استان سیستان و بلوچستان با آن مواجه هستیم و برای رفع آن باید وزارت بهداشت و وزارت رفاه همکاری جدی تری با مسئولان استان داشته باشند بحث تشدید معضل سوء تغذیه در سطح استان است.

هاشمی با تاکید بر بهبود وضعیت سلامت در کشور از ابتدای دولت یازدهم تاکنون خاطرنشان کرد: با اجرای طرح بیمه سلامت، تا حدود زیادی مشکلات درمانی قشر ضعیف جامعه برطرف شده و مردم توانسته اند با این بیمه به راحتی بحث درمان خود را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در استانی همانند سیستان و بلوچستان که قشر کم درآمد زیادی را در خود جای داده است، بیمه سلامت کمک بسیار بزرگی به مردم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان فقر حرکتی را یکی از اصلی ترین مشکلات شهروندان این استان دانست و تصریح کرد: لازم است وزارت بهداشت با هماهنگی شورای ورزش و سلامت کشور در راستای افزایش تحرکات اقشار مختلف جامعه برنامه ریزی کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *