پیش بینی سازوبرگ های مناسب مدیریت بحران

19:20 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۲۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده شهرستان بابلسر و فریدونکنار با ابراز نارضایتی از مدیریت بحران در کشور بیان داشت: متاسفانه سازوبرگ های مناسبی که باید در این مدیریت لحاظ شود پیش بینی نشده و مثلا بودجه ویا امکاناتی که باید باشد، فراهم نکرده ایم.
نانواکناریبه گزارش گروه سیاسی ، برنامه "بهارستان" رادیو گفت و گو با موضوع نگاهی به مدیریت بحران در کشور راهکار ها و الزامات آن و با حضور ولی الله نانواکناری نماینده شهرستان بابلسر و فریدونکنار و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.

ولی الله نانواکناری با اشاره به تعریف مدیریت بحران اظهار داشت: کشور ما از جهت آب و هوایی یک منطقه خشک و کم آب و شرایط اقلیمی متفاوتی نسبت به کشورهای دیگر دارد و دستخوش حوادث ناگواری می تواند باشد لذا می بایست یک مدیریتی را در این رابطه ایجاد می کردیم تا بتواند جوابگوی اینگونه موارد در سطح کشور باشد و پیشگیری و یا درمان کند.

نماینده شهرستان بابلسر و فریدونکنار با ابراز نارضایتی از مدیریت بحران در کشور بیان داشت: متاسفانه سازوبرگ های مناسبی که باید در این مدیریت لحاظ شود پیش بینی نشده و مثلا بودجه ای که به عنوان تنخواه باید در اختیارشان باشد یا بعضی از امکاناتی که ضرورتا باید در اختیارشان باشد، فراهم نکرده ایم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران در امر نیروی انسانی هم باید پیش بینی های لازم را داشته باشد، تصریح کرد: ما برای ورود به بحث بحران حتما باید نیروهای متخصص در این امور را هم آموزش دهیم و به کارآمدی آنها هم توجه کنیم، مثلا وقتی سیل آمد چه نیازمندی هایی را آموزش ببیند تا بتواند در مقابل با سیل اقدام کند.

وی متذکر شد: باید در مدیریت بحران هم دستورالعمل های لازم را پیش بینی کنیم و هم مانورهای لازم را بعد از آموزش اقدام کنیم.

نانواکناری با طرح این سوال که آیا این موضوع فقط به مدیریت بحران مربوط می شود، گفت: نگاه این است که در بحران ضمن اینکه باید مدیریتی را برایش تعریف کنند همه جامعه را هم در این موضوع آگاه کنیم.
 
 
منبع: رادیو گفت وگو


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *