اقدامات وزارت کشوربرای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی

18:10 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۲۴۳
دسته بندی: سیاست ، عمومی
رییس ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: وزارت کشور از آمادگی های لازم برای برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس در تاریخ 29 اردیبشهت 1396 برخوردار است.
علی اصغر احمدیبه گزارش گروه سیاسی ، علی اصغر احمدی  با بیان اینکه طبق قانون مجری برگزاری این سه انتخابات وزارت کشور است و از مدت ها قبل مقدمات کار برای برگزاری این سه انتخابات در وزارت کشور آغاز شده است، افزود: از روز هشتم اسفند ماه ثبت نام برای انتخابات میان دوره ای مجلس در چهار حوزه انتخابیه آغاز می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به فرمانداری های این چهار حوزه انتخابیه و یا ستاد انتخابات ثبت نام کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ثبت نام برای انتخابات شورای شهر و روستا نیز از 30 اسفند ماه آغاز می شود، ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده از 22 فروردین ماه نیز ثبت نام برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور آغاز می شود.

این مقام مسئول در وزارت کشور با اشاره به نشست روز شنبه مسئولان برگزاری انتخابات در کشور و سخنرانی رئیس جمهور، وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و ... در این نشست اظهار کرد: رئیس جمهور در جریان سخنرانی خود با تاکید بر اینکه رای مردم حق الناس است، گفتند که باید به طور کامل از این امانت پاسداری شود. ایشان همچنین بر موضوع اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات رعایت اخلاق مداری و بی طرفی دست اندرکاران انتخابات تاکید کردند و اینکه باید به رای مردم و انتخاب آنها به طور کامل احترام گذاشت.

احمدی با اشاره به شرایط حساس کنونی منطقه و عرصه جهانی و آگاهی مردم کشورمان به این موضوع گفت: انتخابات پیش رو صحنه نمایش اراده و نظر مردم است و در واقع مردم در انتخابات حرف خود را در پای صندوق های رای مطرح می کنند، چرا که آنها به سرنوشت کشورشان علاقه مند هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور در ارتباط با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 35 صندوق الکترونیک برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در نظر گرفته شده که حدود 5 هزارتای آن ذخیر است. با شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا  مذاکراتی در این ارتباط داشته ایم و حق طبیعی آنهااست که به اطمینان های لازم در ارتباط با این نرم افزارها و فرآیند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی دست پیدا کنند. در آخرین نشست مشترک با شورای نگهبان تصمیم بر این گرفته شد که وزارت کشور شهرستان هایی که قابلیت اجرای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک دارند معرفی کنیم تا شورای نگهبان بررسی های لازم را انجام دهد و اگر در مورد استفاده از این فرایند در انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان نظر دیگری داشت، ما این آمادگی را داریم تا با هیات نظارت مرکزی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا هماهنگ کنیم تا اگر آنها علاقه مند بودند از این ظرفیت در جریان این انتخابات استفاده کنند.
 
 
منبع:رادیو گفت وگو


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *