نمایشگاه مجسمه "تاثیر تغذیه بر آناتومی" افتتاح شد

17:48 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۱۴۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
فرهاد ابراهیمی، هنرمند مجسمه‌ساز، در آیین افتتاح نمایشگاه «تاثیر تغذیه بر آناتومی» گفت: هدف هنرمند بزرگنمایی درد و آلام جامعه است. هنرمند قصد دارد شرایط را به مردم، دولت‌ها و مسئولان نشان دهد و آن‌ها برای رفع مشكلات فكری كنند.
نمایشگاه مجسمه تاثیر تغذیه بر آناتومیبه گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، فرهاد ابراهیمی در آیین افتتاح نمایشگاه مجسمه «تاثیر تغذیه بر آناتومی» كه یك‌شنبه 8 اسفندماه در دانشكده پزشكی دانشگاه تهران برپا شد، اظهار كرد: شروع ساخت و خلق این مجسمه‌ها از سال 71 در كنگره تغذیه و روز جهانی غذا، بود كه با همكاری دانشكده بهداشت و گروه تغذیه این نمایشگاه در آن دوران شكل گرفت. در ادامه در كنگره‌های پزشكی مرتبط با تغذیه، نمایشگاه را دایر كردم و آثار نیز به مرور اضافه شدند و مجسمه‌های جدید شكل گرفتند.

وی ادامه داد: حدود 40 اثر به نمایش گذاشته شده است. به مرور نیز این آثار كامل‌تر می‌شوند. برای خلق این مجسمه‌ها، از تكنیك‌های مختلف استفاده كرده‌ام و همچنین درباره محتوای آثار تحقیق كرده‌ام. در ساخت آثار با اساتید علوم پزشكی و تغذیه، همچون دكتر جزایری، سیاسی، كشاورز، شیخ‌الاسلامی و ستوده همكاری داشتم.

ابراهیمی خاطرنشان كرد: مبحث تغذیه جزئی از دروس دانشجویان پزشكی است و با برپایی این نمایشگاه قصد داشتیم نگاه دانشجویان به این آثار و مبحث سوء تغذیه و بحران ها و بیماری‌های موجود در این زمینه را ببینیم.

این هنرمند مجسمه‌ساز با بیان اینكه هر انسانی نسبت به بحران‌ها و آسیب های موجود در جهان حساس است، اظهار كرد: وقتی وضعیت مردم یمن و یا كشورهای جنگ‌زده و قحطی‌زده را می‌بینیم، تاثیر می‌گیریم. تفاوتی هم ندارد كه فرد هنرمند و یا غیر هنرمند باشد. زمانی كه در دوران دانشجویی تصاویری از گرسنگان و قحطی‌زدگان در مجله نشنال جغرافی می‌دیدم تاثیر می‌گرفتم و خواستم با شیوه ای كه در مجسمه سازی می دانم، كاری انجام دهم تا این مشكلات را نشان دهم.

وی تصریح كرد: هدف هنرمند بزرگنمایی درد و آلام جامعه است. هنرمند قصد دارد شرایط را به مردم، دولت‌ها و مسئولان نشان دهد و آن‌ها برای رفع مشكلات فكری كنند.

در آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار فرهاد ابراهیمی شخصیت‌هایی همچون مرتضی گودرزی دیباج مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری، دكتر مهدی نوروزی، مدیر فرهنگی، هنری و دانشجویی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر جعفریان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران حضور داشتند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «تاثیر تغذیه بر آناتومی»، می‌توانند از یك‌شنبه 8 اسفندماه تا هفدهم اسفند، همه روزه (به غیر از پنج‌شنبه ها و جمعه‌ها) از ساعت 10 صبح تا چهاربعداز ظهر به محل برپایی آثار واقع در سالن سیتی سنتر دانشكده پزشكی دانشگاه تهران واقع در خیابان قدس، خیابان پورسینا، درب شمالی دانشگاه تهران مراجعه كنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *