رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

«ربع پهلوی» آش ریخته را نذر امام‌زاده کرد!+عکس

15:37 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۰۹۴
سخنان رضا (ربع) پهلوی در ماه‌های اخیر نه تنها وجهه او را در بین بسیاری از دوست‌داران و حامیان سابقش تخریب کرده بلکه سبب ایجاد شکاف عمیق و دودستگی در بین طرفداران رژیم منحوس پهلوی هم شده است.
«ربع پهلوی» آش ریخته را نذر امام‌زاده کرد!+عکس به نقل از انقلاب نیوز، در واقع «ربع پهلوی» به جای آنکه عامل وحدت و اتحاد بین سلطنت‌طلبان باشد، خود به نماد انفکاک و درگیری تبدیل شده است. وی در ماه‌های اخیر پس از آبرو ریزی‌های معتدد، به هر نحو ممکن تلاش کرده تا وجهه خود را بهبود بخشیده و اینگونه عنوان نماید که هنوز هم در بین مردم ایران طرفدار دارد؛ پس برای رسیدن به این مقصود، سعی کرده به هر بهانه‌ای بیانیه‌ای صادر کند تا اینگونه ابراز وجود کرده و به گمان خودش، حیات سیاسی‌اش را اعلام کند.

شازده ناکام پهلوی، که چند هفته پیش پس از وقوع فاجعه پلاسکو در تهران، طی بیانیه‌ای شهدای آتش‌نشان را با عنوان «به هلاکت رسیده» خطاب کرده و خشم افکار عمومی مردم ایران را در پی داشت، در جدیدترین قسمت از سریال بیانیه‌هایش، آلودگی هوا و برخی مشکلات در استان خوزستان را بهانه قرار داده و خود را دلواپس مردم این استان معرفی کرده است.

«ربع پهلوی» و اطرافیانش که در روزهای گذشته با اعلام فراخوانی، از طرفدارانشان خواسته بودند با برگزاری تجمعاتی در سراسر کشور بخصوص در استان خوزستان، به بهانه مشکل ریزگردها در این استان، مخالفت خود با نظام جمهوری‌اسلامی را اعلام کنند، مشخص شد که در واقع در پی حمایت و میدان دادن به عناصر و گروه‌های تجزیه‌طلبِ تحت حمایت رژیم سعودی مانند گروهک «الاحواز» بوده است.

با این وجود، وی در جدیدترین بیانیه‌اش با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره مشکلات مردم جنوب کشور بخصوص خوزستان، در کمال وقاحت آش ریخته را نذر امام زاده کرد و ادعا نمود که این سخنان رهبری انقلاب، ناشی از فراخوان او و حضور طرفدارانش در خیابان‌ها بوده است!

این ادعاها از سوی «ربع پهلوی» و تلاش برای به اسم خود تمام کردن تجمعات قانونی و مطالبه‌گرانه مردم خوزستان در حالی انجام شده که در روزهای اخیر حتی برخی از عناصر اپوزیسیون به رفتار او انتقاد کرده‌اند.

«امید شریفی دانا» سرکرده سلطنت‌طلبان مقیم شمال اروپا در واکنش به بیانیه‌ی منافقانه «ربع پهلوی» در حمایت ظاهری از مطالبات مردم خوزستان، در صفحه فیسبوکش با لحنی همراه با استهزاء نوشت: "امروز به خواست رضا پهلوی که هماهنگ با احزاب تروریستی الحواز بیانیه صادر کردند و از مردم خواسته بودند تظاهرات کنند، شاهد حضور میلیون‌ها ایرانی در سرتاسر ایران بویژه میدان ونک، آریاشهر و فردوسی بودیم … این حضور میلیونی خاری بود بر چشم دشمنان رضا پهلوی و احزاب تروریستی تجزیه‌طلب از جمله ما، اصلا ما با دیدن این جمعیت میلیونی چشممان درآمد و داریم از حسادت کور می‌شویم … بدون شوخی حتا یک تَن هم بخواست بیانیه رضا پهلوی و یوسف بنی‌طرف به خیابان نیامد … آخه عزیز من، شما (رضا پهلوی) در خارج از کشور اعلام تظاهرات کردی همین چماقداران مجازیت حاضر نشدند در امنیت کامل خواست شما را انجام دهند حالا از مردم داخل می خواهی بریزند بیرون …”
 
«ربع پهلوی» آش ریخته را نذر امام‌زاده کرد!+عکس 

تصویر از صفحه فیسبوک «امید دانا»

«امید دانا» که این روزها به افشاگری علیه «ربع پهلوی» دست زده و او را حتی خائن به ایران می‌داند، به نکته جالب اشاره کرد و گفته حتی ایرانیان خارج کشور که به ادعای رسانه‌های اپوزیسیون، مخالف جمهوری‌اسلامی معرفی می‌شود، به فراخوان‌های «ربع پهلوی» توجهی نکرده و در تجمعات خارج از کشور هم شرکت نکردند، چه برسد به مردم داخل ایران که ۳۸ سال پیش کار رژیم پهلوی و درباریان و باقی‌مانده‌هایش را برای همیشه یکسره کردند.

«مه‌لقا فخرآور» از عناصر اپوزیسیون مقیم فرانسه و خواهر «امیرعباس فخراور» که دارای ارتباط خویشاوندی با «ربع پهلوی» هم هستند، در واکنش به رفتارها و بیانیه‌های اخیر «ربع پهلوی»، از او انتقاد نمود و در صفحه فیسبوکش نوشت: "آقای شهروند (کنایه به سخنان چندی پیش «ربع پهلوی» که خود را نه پادشاه و بلکه تنها یک شهروند نامیده بود) میشه دست از سر مردم برداری و یه حرکت مثبت از ذهن نداشته خودت انجام بدی که مردم گرفتار نشن!؟ هر زمان مردم خواستید یک حرکتی خودجوش انجام بدهند تو آمدی وسط و نقش لیدر را بازی کردی و در واقع حرکت مردمی را به نام خودت زدی، مردک مردم اگر خودشان باشند کمتر آسیب می‌بینند ولی وقتی پای تو وسط است بهانه‌ای دست رژیم میدهی تا مردم بیشتر آسیب ببینند! …”
 
«ربع پهلوی» آش ریخته را نذر امام‌زاده کرد!+عکس 

همانطور که در ابتدا گفته شد، اکنون «ربع پهلوی» بیش از اینکه تاثیر مثبتی در عملکرد اپوزیسیون داشته باشد، به عامل تفرقه و تضعیف تبدیل شده و در ماه‌های گذشته هم بسیاری از عناصر اپوزیسیون به‌طور جدی و یا کنایه‌وار از او خواسته‌اند از فعالیت سیاسی کنار بکشد و به زندگی شخصی و بازی با دخترانش بپردازد.
 
/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *