آثار تمدن باستانی کره‌ جنوبی به موزه ملی می‌آید

15:10 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۰۲۳
رئیس موزه ملی ایران از برگزاری نخستین نمایشگاه آثار تمدن باستانی کره‌ جنوبی در ایران در شهریورماه 96 در محل موزه ملی ایران خبر داد.
آثار تمدن باستانی کره‌ جنوبی به موزه ملی می‌آیدبه گزارش گروه جامعه ،بانگ هایو رئیس موزه ملی گیونگجو کره جنوبی با جبرئیل نوکنده رئیس‌کل موزه ملی ایران، در راستای تفاهم‌نامه بین موزه ملی کره جنوبی و موزه ملی ایران ملاقات کرد.

هدف از این دیدار گفت‌وگو درباره برگزاری نمایشگاهی از مجموعه‌های باستان‌شناختی سلسله باستانی سیله در سال آینده در موزه ملی ایران اعلام شده است.

سلسله باستان‌شناختی سیله، هم‌زمان با اواخر حکومت اشکانی‌ها در ایران، در کره شکل گرفته و در حدود هزار سال تداوم داشته است.

جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران، در این باره گفت: موزه ملی گیونگجو دارای مجموعه‌های ارزشمندی از این تمدن باستانی است که عمدتاً از کاوش‌های باستان‌شناختی به‌دست آمده‌اند.

وی افزود:مجموعه انتخابی شامل بیش از 100 اثر ــ ازجمله اشیای زرین، سیمین، ظروف و پیکره‌های سفالین و زینت‌آلات و دیگر آثار سلسله سیله ــ است که شماری از آن‌ها از آثار فرهنگ‌ها و تمدن‌های کهن ایران، ازجمله آثار دوره ساسانی، متأثرند.

وی افزود:نمایشگاه آثار سلسله سیله در شهریورماه سال آینده در موزه ملی ایران افتتاح خواهد شد.

براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی،نوکنده خاطر‌نشان کرد: این نخستین بار است که آثاری از این تمدن شرق آسیا در ایران به‌نمایش درمی‌آید و فرصت منحصربه‌فردی برای علاقه‌مندان ایرانی است که از نزدیک این آثار خاص را مشاهده کنند.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *