هزینه 3میلیونی برای اجاره غرفه در نمایشگاه بهاره/ آیا نمایشگاه‌ها برای حمایت از تولید ملی هستند

0:15 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۹۸۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
یکی از طرح‌هایی که سال‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود برپایی نمایشگاه‌های بهاره بوده اما باید دید برگزاری این نمایشگاه‌ها جایی برای عرضه تولیدات داخلی دارد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، هرساله با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شور و شوق خرید برای خانواده‌های ایرانی به تناسب درآمد خود برای خرید مایحتاج ایام نوروز برنامه ریزی می‌کنند و به دنبال پیدا کردن بازار مناسب برای تهیه ملزومات سال نو هستند.

 در این روزها اتاق اصناف و بخش خصوصی برای رفاه حال مردم و ساماندهی بازار اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ها و  تخفیفات ویژه می‌کنند. یکی از این طرح‌ها که سال‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود برپایی نمایشگاه‌های بهاره است.

این نمایشگاه‌ها که در ماه‌های پایانی سال در نقاط مختلف کلانشهرها و شهرستان‌ها برپا می‌شود با هدف حمایت از تولید کننده‌ داخلی و مصرف کننده است، البته برخی از کارشناسان معتقدند که غرفه‌های این نمایشگاه‌ها در اختیار دستفروشان قرار می‌گیرد. 

در این نمایشگاه‌ها قرار بر این است که تولید‌کنندگان کشور، تولیدات خود را بدون واسطه و به صورت مستقیم به مصرف کنندگان عرضه کنند و اصناف مختلف در کنار مسئولان و بخش خصوصی، در این حوزه وارد عمل می‌شوند.

حال با بررسی‌های صورت گرفته هزینه برای غرفه‌های 4متری و 9متری در نمایشگاه بهاره(بخش خصوصی) برای 18 روز باید چیزی حدود 3میلیون تومان باید پرداخت کرد.  

در اینباره مسئول غرفه یکی از این نمایشگاه‌ها در گفت‌وگو با میزان با بیان این که 70 درصد غرفه‌ها تاکنون واگذار شده است، اظهار کرد: حدود 70درصد این نمایشگاه به افراد متقاضی واگذار شده و برای در اختیار گرفتن این غرفه‌ها تنها به مدرک کپی کارت ملی نیاز است و مجوزی از اتاق اصناف مدنظر قرار ندارد.

وی با بیان این که نمایشگاه طی مدت 18 روز برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه طی 18 روز برگزار می‌شود و غرفه‌ها با ابعاد 4متر و 9 متر در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

این مسئول غرفه نمایشگاه بهاره، افزود: قیمت‌های واگذاری 18 روزه برای غرفه‌های 4متری حدود 2میلیون و 9متری 3میلیون تومان تعیین شده است.

حال باید دید برگزاری این نمایشگاه‌ها حقیقتا برای حمایت از تولید داخلی و مصرف‌کننده برگزار می‌شود و یا افراد معمولی و دستفروشان برای درآمد مقطعی این غرفه‌ها را در اختیار گرفته و اجناس چینی و درجه دو و سه به مردم عرضه می‌کنند.




ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
برگزار نكنن خيلى بهتره چون همش جنس بنجل مى فروشن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *