جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) فعالیت خود را آغاز کرد

12:33 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۹۷۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی از شکل گیری «جمعیت دانشجویی امام حسن (ع)» در راستای رفع معضلات و آسیب های اجتماعی خبر داد.
جمعیت دانشجویی امام حسن(ع)به گزارش گروه جامعه ، صادق مفرد از شکل گیری «جمعیت دانشجویی امام حسن (ع)» به منظور  ایفای نقش موثر در رفع معضلات و آسیب های اجتماعی و انجام امور خیریه ای توسط شبکه فعال گروه های جهادی خبر داد.

وی افزود: فعالیت های دبیرخانه مرکزی «جمعیت دانشجویی امام حسن (ع)» تربیت نیروی متخصص جهت اجرای فعالیت های مستمر در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ‌ سازی عمومی با هدف اهتمام ورزی و توجه به این نوع آسیب ها  و در نهایت جذب، جهت دهی و سازماندهی مشارکت‌های مردمی است.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: پیش از این رهبر معظم انقلاب در راستای رفع آسیب های اجتماعی و واکنش صحیح و بهنگام نسبت به آن، علاوه بر سازمان‌ها و نهادهای اجرایی، اقشار مختلف مردم را به یاری و فعالیت طلبیده بود.

وی ادامه داد: در این میان دانشجویان و گروه‌های جهادی دانشجویی به عنوان قشر پویا و فعال جامعه که در طول تاریخ زبان گویای محرومین و مستضعفین و مطالبه گران عدالت بوده اند، از اولویت و مزیت شایان توجهی جهت ورود به عرصه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی برخودارند.

مفرد خاطرنشان کرد: لذا پس از انجام بررسی های لازم و برگزاری نشست های متعدد با متخصصان این حوزه،   جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) بر اساس ظرفیت گروه های جهادی دانشجویی پایه گذاری شد.

مسئول جهادسازندگی بسیج دانشجویی، ضمن تبیین سابقه فعالیت گروه های جهادی و دانشجویی در مناطق روستایی و ارائه انواع خدمات و حمایت های اجتماعی و فرهنگی، ورود سازمان یافته و یکپارچه آنان را در محیط های شهری و حاشیه کلان شهرها، فصلی نو در حوزه فعالیت های جهادی معرفی کرد.

به گزارش سازمان بسیج دانشجویی،وی ابزار امیدواری کرد که دامنه مشارکت های مردمی که دارای سهم بسزایی در به ثمر رسیدن این نوع فعالیت های جهادی و اجتماعی بوده، با افزایش طیف خدمات  گسترش یابد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *