عربستان باید پاسخگوی اقدامات خود در عراق باشد/سفر ناگهانی عادل‎الجبیر بدون شک پیرامون ایران بوده است

12:18 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۹۷۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عربستان باید پاسخگوی اقدامات تروریستی خود در عراق باشد.
محمدحسن آصفری
محمدحسن آصفری دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره سفر قریب‎الوقوع عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به عراق اظهارکرد: سفر غیرمنتظره وزیر خارجه عربستان بدون شک به قطع رابطه ایران با عربستان سعودی ارتباط دارد زیرا با توجه به روابط خوبی که بین ایران وعراق وجود دارد  مقام سعودی این سفر ناگهانی را انجام داده است.
 
وی افزود: به طورحتم مقامات آل‎سعود در جریان این سفر رایزنی‎هایی را پیرامون ارتباط عراق با ایران انجام خواهند داد.
 
دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلس نهم خاطرنشان کرد: آنچه امروز مقامات عربستان باید نسبت به آن به دولت و مردم عراق پاسخگو باشد بحث کمک‎هایی است که این کشور از نظر مالی و تسلیحاتی به گروههای تروریستی در خاک عراق کرده است از این رو مقامات آل‎سعود و عادل‎الجبیر باید در جریان این سفر اقدامات روشن خود در نقض قانون احترام به کشورهای همسایه را تشریح کند.
 
آصفری تاکید کرد: با حمایت عربستان سعودی ما شاهد بودیم که اقدامات تروریستی در جای جای عراق صورت گرفت و جان بسیاری از انسان‎های بی‎گناه را گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه عربستان باید مواضع و نقش خود را در قبال حمایت از گروه‎های تروریستی روشن کند گفت: مقامات این کشور بهتر است در این باره به صورت روشن صحبت کنند سپس به دنبال گسترش روابط با عراق باشند.
 
دبیرکمیسیون امنیت ملی مجلی نهم تصریح کرد: رویه فعلی عربستان با حمایت از گروه‎های تروریستی در عراق بدون شک هیچ زمینه‎ای را برای افزایش سطح ارتباطات میان این کشور با دولت عراق فراهم نخواهد کرد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *