ابعاد گزارش آژانس درباره تزریق گاز به سانتریفیوژهای IR۸؛ تأیید حق تحقیق و توسعه ایران در حوزه هسته ای

21:40 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۸۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تزریق گاز به سانتریفیوژهای IR۸ طبق توافق هسته ای صورت گرفته است.
محمدابراهیم رضایی
به گزارش گروه سیاسی ، محمدابراهیم رضایی با اشاره به گزارش فصلی سازمان انرژی اتمی درباره عملکرد ایران در اجرای برجام، گفت: گزارش آمانو بار دیگر تأیید کرد که تمام فعالیت های هسته ای ایران بر اساس برجام انجام میشود که این نشان میدهد که ادعاها و اظهارات مقامات آمریکایی بی پایه و اساس است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از مواردی که همواره از سوی جمهوری اسلامی درباره نظارت بر اجرای برجام مطرح شده، این است که آژانس باید نظارت دو سویه ای را اعمال کند، به طوری که همان طوری که این نهاد عملکرد ایران در اجرای توافق را رسیدگی می کند، به همان میزان عملکرد گروه 1+5 در اجرای برجام را بررسی کند.

وی گفت: گزارش آمانو نشان می دهد که ایران به اجرای تمام قول ها و وعده هایش مصمم است، حال یکی از تأکیدات مقامات کشورمان این بوده که در صورت نقض توافق هسته ای از سوی گروه 1+5، ایران نیز متقابلا اقدام به بازگشت به وضعیت قبلی خود در حوزه هسته ای می کند.

رضایی افزود: ایران همواره به توافق هسته ای متعهد بوده و قطعا نقض کننده برجام نخواهد بود اما در صورت بدعهدی و نقض توافق از سوی غربی ها، قطعا به سرعت برنامه برگشت پذیری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم در گزارش اخیر آمانو، ذکر موضوع تزریق گاز به سانتریفیوژهای IR8  است، البته این مسئله طبق توافق هسته ای صورت گرفته و در قالب آزمایشی است، اما با توجه به موضع گیری غربی ها در این حوزه، گزارش آژانس بار دیگر بر حق تحقیق و توسعه ایران در حوزه هسته ای صحه می گذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: بر اساس توافق هسته ای ایران می تواند طبق برنامه بلند مدت خود اقدام به غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته کند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *