رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لندن، واشنگتن و تل‌آویو طراحان برنامه‌های الجبیر هستند/وزیر خارجه سعودی‌ منافع مردم عربستان را دنبال نمی‌کند

7:28 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۸۵۶
دسته بندی: سیاست
قنادباشی با بیان اینکه علی رغم این نکته که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی محسوب می شود اما او اصولا منافع ملی عربستان سعودی را دنبال نمی کند، گفت: آنچه که در دستور کار عادل الجبیر قرار دارد توسط لندن، واشنگتن و تل آویو طرح ریزی می شود و او صرفا مجری این برنامه ها محسوب می شود.
عادل الجبیر
جعفر قنادباشی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به سفر ناگهانی وزیر امور خارجه عربستان سعودی به عراق، اظهار کرد: تردیدی نیست که عادل الجبیر امروز با توجه به ناکامی های مختلفی که داشته، درصدد است به مشکلات پیش آمده برای عربستان پایان دهد اما با این وجود به نظر نمی رسد در این سفر او مساله نزدیکی روابط با ایران را به طور غیر مستقیم دنبال کرده باشد.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی طی سال های اخیر با توجه به نزدیکی بیش از پیش خود به ترکیه و رژیم صهیونیستی، در جایگاه خصمانه ای نسبت به جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، تاکید کرد: رفتن جبیر به عراق بیش از آنکه برای بهبود روابط با ایران باشد، در جهت دنبال کردن نقشه ها و اهداف ترکیه و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

قنادباشی تصریح کرد: عربستان سعودی و متحدین غربی آن به همراه رژیم صهیونیستی و ترکیه احساس می کنند اگر زمینه ای ایجاد شود که میان ایران و عراق روابط دوستانه ای وجود نداشته باشد، طبیعتا امکان فعالیت جبهه مقاومت در برابر تکفیری ها کاهش پیدا می کند.

وی در همین رابطه گفت: عربستان و ترکیه به هر نحوی که شده در صدد جدایی کشورهای عضو جبهه مقاومت از یکدیگر هستند تا به این طریق روز به روز قدرت این جبهه کاهش پیدا کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: در وضعیت آشفته امروز موصل و با توجه به نقش آفرینی جنگنده های عراقی در سرکوب تروریست ها در سوریه که هفته گذشته برای نخستین بار صورت گرفت، وضعیتی پیش آمده که ترکیه از روند فعلی درگیری ها به شدت عصبانی شده و به همین دلیل عربستان سعودی را برای کشیدن ترمز عراقی ها تحریک کرده است.

قنادباشی در پایان با بیان اینکه علی رغم این نکته که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی محسوب می شود اما او اصولا منافع ملی عربستان سعودی را دنبال نمی کند، خاطرنشان کرد: آنچه که در دستور کار عادل الجبیر قرار دارد توسط لندن، واشنگتن و تل آویو طرح ریزی می شود و او صرفا مجری این برنامه ها محسوب می شود.



ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
الجبیر مثل زنی است که هر هفته در یک کشور مثل امریکا و انگلیس و اسرائیل و ترکیه آرایش می شود .و برای جلب توجه حرفهایی میزند .
ایرانی
|
-
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
0
الجبیر یک بوزینه عروسکی خیمه شب بازی است که لگام و طناب گردنش در دست اسراییل و امریکا و انگلیس است و به نیابت از آنها هر غلطی که گفتن میکنه وهرچه حرف تو دهانش گذاستند میگوید الجبیر به تنهایبی عقلش به این کارها و حرفها نمی رسد .یک مفلوک وامانده ودرمانده است درحالی که رییس حکومت وشاه سعودی یک پیر خرفت آلزایمری است وزیر خارجا اش هم باید شخصی مثل الجبیر که هیچ اختیاری ار خود ندارد باشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *