لزوم فعالیت مهندسین بسیجی به‌عنوان حامیان اقتصاد مقاومتی

22:16 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۷۵۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور گفت: مهندسین بسیجی فرهنگ کار در کشور را گسترش دهند و به‌عنوان حامیان اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه امام سجاد(ع)؛ علی فضلوی در گردهمایی بزرگ مهندسین میناب با اشاره به راه‌اندازی گروه‌های جهادی صنعت، اظهار داشت: در طول امسال در راستای سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، 10 مأموریت محوری پیرامون زنده کردن تولید وجود دارد که در راستای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری تمهیداتی صورت گرفته است و قرارگاه جهاد صنعتی در این راستا پیشگام شده است.

وی اشتغال را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: اشتغال و کارآفرینی که به شکل مستقیم با معیشت مردم در ارتباط بوده با فعال‌سازی واحدهای تولیدی زمینه برای توسعه آن نیز فراهم‌ شده و معیشت مردم نیز بهبود می‌یابد.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور افزود: جامعه مهندسان بسیجی در شرایطی که رکود اقتصادی در جامعه حاکم شده است و در این جنگ تولیدی و صنعتی همچون دفاع مقدس اتاق فکر و حرکات جهادی را تقویت بخشند و در این راستا به‌عنوان حامیان اقتصاد مقاومتی تولیدکنندگان و صنعتگران را حمایت کنند.

فضلوی ادامه داد: واحدهایی که موضوعیت صنایع غذایی و دارویی دارند چون در ارتباط با سلامت مردم است جزء اولویت‌هایی است که در جهت احیا و برگشت به چرخه تولید برای ما اهمیت دارد.

وی ایجاد اشتغال در کشور را جزء اولویت‌های مهم برشمرد و تصریح کرد: از بین سه تا چهار واحد صنعتی، واحدی برای انتخاب و رفع مشکل در نظر گرفته می‎شود که تعداد بیشتری نیروی انسانی داشته باشد.

این مقام مسؤول، اظهار کرد: گروه‌ها و مهندسان بسیجی که به‌صورت داوطلبانه اقدام به مشارکت در امر فعال‌سازی واحدهای تولیدی می‌کنند با مشارکت دولت و صاحبان واحدهای تولید در مرحله نخست نسبت به آسیب‌شناسی واحد اقدام کرده و در مراحل بعدی با اقدامات اساسی در زمینهٔ رفع این مشکلات اقدام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور گفت: ایران در تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی در جهان رتبه چهارم دارد.

فضلوی با تاکید بر این مطلب که فرهنگ کار و تلاش در کشور ضعیف است و مهندسین بسیجی و جوان باید این فرهنگ را گسترش دهند اذعان داشت: مردم باید مصرف‌کننده نهایی تولید داخلی باشند و با غیرت ملی نسبت به مصرف کالاهای ایرانی اهتمام ورزند.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشور با بیان اینکه گروه‌های جهادی برای احیای کارهای جهادی در کشور تلاش کنند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب همیشه در تمام دولت‌ها به آن تأکید داشته نسخه شفابخش اقتصاد بیمار ایران اسلامی است.

گردهمایی مهندسن بسیجی در سالن همایش اداره بهزیستی شهرستان میناب با حضور فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان و مهندسین بسیجی برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *